United C. Houston-Grand Cayman och Nassau-Houston. Sköna säten och trevlig crew (i synnerhet på IAH-GCM). Det var nog allt som var positivt.
- Svängdörrar från eko till C-toaletten. Ingen disciplin trots gardin resp. ett sådant där rep som finns på Stureplan. Båda benen.
- Undermålig mat - kan vara bland det sämsta jag upplevt i affärsklass. Frukost ut skulle jag inte önska till min värsta fiende. Riktig grismat. Premium Snack Basket hem. På en 2,5 timmar lång flygning (vilket vi visste om på förhand). Exakt vad som var "premium" i den flätade korgen övergår mitt förstånd. Ingenting utan transfetter.
- Och så var det ju markservicen. Fasttrack på IAH Terminal E ett skämt. Incheckningsprocessen på IAH likaså (eller hur @Christian R ?). United Club har ju diskuterats i det oändliga, alla vet ju vad de går för...
- Prioboarding på IAH fungerade fint med boardinggrupperna. Så icke på Nassau.
Det enda fina var väl att flygen var i tid och att prisskillnaden mot ekonomiklass var beskedlig vilket gjorde valet enkelt.
Jamen, jamen, Jamen. Jeg ved slet ikke hvor jeg skal starte eller slutte.
Som nævnt er maden kun lige akkurat spiselig. Aldrig har jeg fået en så fedtet anretning ombord, pølser(korv) med enorme fedtklumper osv.
Premium Snack Basket. Jeg bliver deprimeret ved tanken. Shit noget lort. Selv purseren sagde til et andet besætningsmedlem at dette var elendigt.
Så er der den "amerikanske charme" som nævnes af nogle - for mig bliver det aldrig charmerende når man er den eneste som griner af sine egne jokes.. United skal dog have et STORT PLUS for at de var dygtige til at holde glassene fyldte.
Selv om United ikke ligefrem imponerer i luften er de alligevel milevidt bedre i luften end på jorden, så elendig ground service har jeg ikke oplevet andre steder.
"Premier Access" er om muligt jordens største joke. Jeg var direkte chokeret. At udelukkende tilbyde automat check-in til premium passagerer er ikke ok. Først var jeg nødt til at vente 5-7 minutter på en ledig automat - det kan jeg acceptere. Ved automaten kunne jeg ikke selv gennemføre check-in - yderligere 5-7 minutters venten på en UA-rep. Da check-in er overstået venter jeg på en UA-rep skal komme med min bag-tag - yderligere 10-12 min venten.
Da jeg endelig var checket-ind og havde afleveret bagagen kunne jeg stille mig i den mere end 100 meter lange Premier Access-security kø. Så var der de obligatoriske TSA-overgreb og dernæst United Club.
Et besøg i en United Club er en helt speciel oplevelse og noget man kan skrive side op og side ned om - så mange kritikpunkter er der, jeg vil gøre det kort: Alt er slidt, beskidt, tørt, udsolgt eller med addded-sugar. Et på alle måde ubehageligt sted.
Pointindtjeningen er heller ikke videre imponerende - jeg trog jeg sætter personlig bund-rekord med 2500 EB point for $1.000...
Tur jag inte valde att uppgradera min flight EWR-BOG för ytterligare $159 då
O-tur! $159 er business nemt værd på en flyvning på ca. 2.500 miles, den upgrade skal man næsten købe!
Poängintjäningen är bra i economy. Dom gjorde en liten fuling dock på EWR. Mitt plan till Bogota var överbokat men istället för att uppgradera folk till C-klass innan borading, där det fanns 5 lediga platser, och ge dom nya bordingkort så lät dom alla gå på. Och hänvisade sen väl ombord bara 5 olika personer till "att du får sitta här framme men du får ingen mat". Antagligen inga högre poäng heller... På så vis tjänar ju United fett och sparar in på kostnader.
OT: Man får normalt ikke point (og heller ikke altid service) som i den opgraderede kabine-klasse. Ofte er det bare en re-seating.