Senaste nytt

Varför ogillar många United?

jumbooze

Medlem
Tycker UA är OK som bolag det är väl som många säger, deras "lyxprodukt", First/Business inte är i par med andra bolag men Economy är Economy.
Sen hamnar UA på min "Grrrrr" lista för att jag bumpades ner från First till Economy på en redeye flight YVR-ORD. Inte skoj.
 

Senator

Moderator
Jag har väldigt bra erfarenhet med UA, men kanske än mer med Continental. Dock blev jag väldigt besviken på relativt långa flygningar i F med United Express i juli och augusti. S

American har däremot tagit sig rejält i nacken efter mina dåliga flighter förra sommaren, och är numera mitt första val inrikes.
 

pitch

Medlem
Av alla flyg på min "stora" sommarresa så var det bäst service på United, till min stora förvåning.
NRT-GUM-ROR och tillbaka var det. Köpt som Business (och var det också), men NRT-GUM kallade dom för First, så det räknas tydligen som mer eller mindre inrikes.

Sen var sätena gammalt mög och maten rätt tråkig, så allt var inte frid och fröjd. Men att dom som kommer med käket och drickan faktiskt ser ut att trivas med sitt jobb räcker rätt långt, på såna där mellankorta flyg under dagtid.
 

doc

Medlem
Jag undviker UA efter att flertalet gånger blivit försenad i över 2 timmar och som mest i 1,5 dygn (det sistnämnda efter en lång historia som innehåller två trasiga B747 och en halvtrasig A340).
 

VonMögen

Medlem
Tycker UA är OK som bolag det är väl som många säger, deras "lyxprodukt", First/Business inte är i par med andra bolag men Economy är Economy.
Sen hamnar UA på min "Grrrrr" lista för att jag bumpades ner från First till Economy på en redeye flight YVR-ORD. Inte skoj.

Håller med att sånt gör "relationen" mer personlig ... Hoppas du överlevde :)
 

Stefan62

Medlem
American har däremot tagit sig rejält i nacken efter mina dåliga flighter förra sommaren, och är numera mitt första val inrikes.

Jag provade AA i domestic First på sträckan MIA-BOS tidgiare i år och det var en fantastisk crew och god förbeställd förtäring - det var helt enkelt riktigt bra!
 
Last edited:

Alx

Medlem
Hat var ett starkt ord. Det är det nog förhoppningsvis få som känner.

Jag tror att det kryllar av fördomar, partiskhet och brist på EGNA erfarenheter när det kommer till européers uttalanden om de amerikanska flygbolagen. T.ex. inbillar sig fortfarande relativt många s.k. frekventa resenärer (ja tom här på bc.se) att United inte har lie-flat säten i C på samtliga Long Haul flighter. Vilket de nu har haft till Europa relativt lång tid.

Så i Y och C skulle jag nog våga påstå att UA mäter sig med flertalet europeiska flygbolag och spöar t.ex. vårt skandinaviska SAS ordentligt i de klasserna! F däremot kanske inte riktigt har hunnit ifatt de seriösa konkurrenterna. Men med tanke på förbättringarna som skett bland de amerikanska flygbolagen de senaste åren så kommer det förhoppningsvis snart det också! :)
 

Agö

Medlem
Så i Y och C skulle jag nog våga påstå att UA mäter sig med flertalet europeiska flygbolag och spöar t.ex. vårt skandinaviska SAS ordentligt i de klasserna!

Man får väl hoppas att United med 140 miljoner passagerare klarar av att spöa SAS med 36 miljoner passagerare :rolleyes:
 

Alx

Medlem
Man får väl hoppas att United med 140 miljoner passagerare klarar av att spöa SAS med 36 miljoner passagerare :rolleyes:

Konstigt och ganska OT inlägg måste jag säga. På vilket sätt skulle storleken ha med saken att göra? :confused: Det finns gott om relativt små kvalitetsflygbolag.

SAS har helt enkelt bara valt att gå en annan väg än att satsa på kvalitet! Det behöver inte alls vara fel det heller. Den stora massan efterfrågar ju just bara transport från A-B vilket SAS iaf än så länge klarar av att leverera!
 
Last edited:

Agö

Medlem
Konstigt och ganska OT inlägg måste jag säga. På vilket sätt skulle storleken ha med saken att göra? :confused: Det finns gott om relativt små kvalitetsflygbolag.

SAS har helt enkelt bara valt att gå en annan väg än att satsa på kvalitet! Det behöver inte alls vara fel det heller. Den stora massan efterfrågar ju just bara transport från A-B vilket SAS iaf än så länge klarar av att leverera!

Nja, nu var det ju du som jämförde SAS och United. Jag menar nog att man rimligtvis ska jämföra United med andra bolag av samma storlek. Det är väl i den kategorin som United, American och Delta släpat efter under Chapter 11-åren. Men kul att höra att du tycker att United är bra, det återstår för mig att testa bolaget över Atlanten.
 
Toppen