Senaste nytt

Varför måste jag efterregistrera poäng - igen?

Alexander P

Medlem
Skrev till eb retro om mina 750 poäng, fick följande svar;

Thank you for your request for retroactive EuroBonus points for flight activities.
We are pleased to inform you that points for the enclosed document have been registered as basic points to your account and we hereby confirm your earned points. Kindly see below:

Points: 250 SK0035 UME – ARN


Känns som att prata med en vägg....:mad:
 

Canadien

Medlem
Fick efterregistrera och då fick jag bara Go poäng även om jag ”plusgradeat” mig till plus, surt då jag räknat med poängen, nu mailade jag Diamond för att se om de kan fixa biffen.
Go Flex på Longhaul ger ju samma poäng även som Plusgradead till Plus Saver, men det var kanske inom EU i ditt fall?
 

Homer

Medlem
5 av 7 SAS-flighter senaste 2 veckorna blev inte registrerade.
Jag fick meddelandet "successful" på alla när jag efterregistrerade dem i går
men en blev ändå inte registrerad, poängsumman ökade inte heller.
I dag försökte jag registrera den igen men får då meddelandet
"Den aktuella flygningen är redan registrerad på ditt EuroBonus konto." o_O
 
Last edited:

Homer

Medlem
Knut på sladden igen? 6 av 6 flighter senaste veckan blev inte registrerade.
Segt att efterregistrera, sidan stå och tänker läääänge.
 

pqvst

Medlem
Poängregistrering med SAS är ju verkligen ett mysterium... Jag flög SAS till USA förra veckan (inklusive ett segment med United). Poängen för United kom in nästan direkt. Poängen för SAS kom aldrig. Nu imorse (7 dagar efter resan) kunde jag göra en retro registering och fick då poängen direkt. Jag förstår inte hur det kan vara så svårt för SK IT att hantera detta automatiskt. Det känns ju nästan som att de medvetet inte ger poäng automatiskt och hoppas på att folk inte bryr sig eller glömmer att efter registrera o_O
 

011430121

Medlem
Poängregistrering med SAS är ju verkligen ett mysterium... Jag flög SAS till USA förra veckan (inklusive ett segment med United). Poängen för United kom in nästan direkt. Poängen för SAS kom aldrig. Nu imorse (7 dagar efter resan) kunde jag göra en retro registering och fick då poängen direkt. Jag förstår inte hur det kan vara så svårt för SK IT att hantera detta automatiskt. Det känns ju nästan som att de medvetet inte ger poäng automatiskt och hoppas på att folk inte bryr sig eller glömmer att efter registrera o_O
Förmodligen har SAS ett problem som man jobbar hårt med att få ordning på.
Tror att SAS varumärke är mer värt än att de ”medvetet inte ger poäng automatiskt”.
Har två resor som jag inte fått registrerade, men vet att det kommer att lösa sig.
 

Steve

Medlem
2 SAS-flighter förra veckan som inte registrerats, precis de poäng som ska tippa över mig till Diamond så väntar med spänning in lördag då jag kan efterregistrera och uppnå det högre kastet. Enligt kundtjänst är alla uppgifter med i bokningen men de kan bara konstatera att "det blir såhär ibland, vi vet inte varför".
 
Toppen