Senaste nytt

Varför är priority boarding viktigt?

Det finns ett antal faktorer som styr mitt beteende: vilken flygplats? Vilket bolag? Vilken kabin? T.ex. inom USA kan jag tycka det är skönt att komma ombord först för att ta nåt att dricka, sitta lugnt och läsa lite. På långsträckor i affärsklass och förstaklass samma sak. Kanske hinna med att byta om innan avgång. På ARN-OSL-CPH även i Plus vill jag gärna också på snabbt då det ofta är rätt så fullt. Men sitter man i FCT med 9t på flyget att vänta kan jag nog sitta i 5min till :)

Gällande det där med väskor över angiven plats så ställer jag mig i kören av att väskor bör ligga i nära där du sitter, i minimum i den kabinklass du flyger. Så om något sitter på 28A och platsen över 1A har plats är lämpligt att den platsen lämnas till vi ser om någon kommer och sätter sig där. Det måste vara ok att acceptera att "all passangers are not equal".. Några har valt att betala mer, och därmed få mer..

Jag frågar för jag håller inte med :)
Jag tillhör dem som slänger upp min väska på 1:a bästa plats trots att jag sitter i economy.
Sättet du uttrycker dig på kan tolkas som att du tycker att du har mer "rätt" än någon annan till just den OH bin som väskan hamnar på.
Vet inte vilket bolag du oftast reser med, men du hade kunnat glömma att slänga upp din väska i OH bins i J om du sitter i Y på de flesta seriösa flygbolagen.

Vet inte vilket bolag du oftast reser med, men du hade kunnat glömma att slänga upp din väska i OH bins i J om du sitter i Y på de flesta seriösa flygbolagen.

Funkar bra på SK, TG, LH och UA (hittills)

Om vi vänder på det hela då. Om det nu är fullt i C - kan jag då neka en C klass att lägg sin väska ovanför mig i W?

Funkar bra på SK, TG, LH och UA (hittills)

Om vi vänder på det hela då. Om det nu är fullt i C - kan jag då neka en C klass att lägg sin väska ovanför mig i W?

Nej, det är inte ditt flygplan.

Nu brukar ju kabinpersonalen lösa sådana problem åt passagerare i C, främst genom att stoppa in väskor i garderoben..

Toppen