Senaste nytt

Var vill du ha en SAS Café Lounge? Och var tror du nästa lounge kommer ?

Hvilke lufthavne i Sverige og Norge har transfertrafik? Selvom størstedelen af trafikken formentlig er pendlere som rejser direkte A-B, så bruger denne gruppe af rejsende så lidt tid som muligt i lufthavnen og får derfor kun begrænset glæde af cafélounger.

Jeg tror Aalborg, og i nogen grad Billund, har overtaget positionen som vigtigste destinationer. Kapaciteten til Aalborg er næsten dobbelt så høj som kapaciteten til Tirstrup.
Japp, och Århus som flygplats är på väg utför. Och blir det en fast förbindelse är det nog slut på flygtrafik till Århus.

Kattegatkomitéen | En fast kattegatforbindelse

Jeg tror Aalborg, og i nogen grad Billund, har overtaget positionen som vigtigste destinationer. Kapaciteten til Aalborg er næsten dobbelt så høj som kapaciteten til Tirstrup.
Det som är intressant är att både Aalborg och Billund redan har lounger, men SAS vill bara betala för dessa till internationella passagerare (Stockholm och Oslo), inte till København.

Åre-Östersund under vinterhalvåret.......det vore mycket elegant om man nu får önska. Annars tror jag på Malmö i Sverige. I övrigt har jag för dålig koll.

Det som är intressant är att både Aalborg och Billund redan har lounger, men SAS vill bara betala för dessa till internationella passagerare (Stockholm och Oslo), inte till København.
Och det tror jag beror på den ansenliga mängden EBG/EBD/EBP och Pluspassagerare på i synnerhet Ålborg-Köpenhamn. Skulle nog bli väldigt dyrt föreställer jag mig.

Stavanger borde väl vara given, med massor av inrikesflyg till bla Oslo, plus flera om dagen till Kastrup och även Arlanda ibland. Kanske kunde (på något sätt, vet inte hur) kombinera allt till bara en lounge.

Sturup hade varit fint, borde ge en fördel mot norrmännen också.

Det känns som sett till antalet resenärer borde Malmö, Umeå och Luleå ligga bra till om det finns plats på respektive flygplats.

Det borde handla om att kunna locka fler resenärer och då känns flygplatser med konkurrens av blivande BRA eller Norwegian som logiska. Vill de nå resenärer som avser att fortsätta utrikes och inte bara inrikes-PAX som skall till Stockholm, talar det mer för Norrland än för Malmö, trots att MMX är betydligt större.

Tror även kanske Sturup skulle kunna få en eller annan resenär som annars skulle tagit flyg från Kastrup upp till Arlanda. Känns väl inte som att någon annan än Luleå, Umeå och Malmö ens är aktuella. I Sverige alltså.

Toppen