Senaste nytt

Var ska man vara för att se fyrverkerier i Bangkok på nyår?

MrFlyiboy

Medlem
Hej. Flyger till BKK över jul och nyår. Var är det bästa hotellet/lokalisationen för att se fyrverkeriet? Någon som vet eller har erfarenhet av nyårsfirande i Bangkok. Har ännu inte bokat hotell. Tacksam för hjälp!

Hej. Flyger till BKK över jul och nyår. Var är det bästa hotellet/lokalisationen för att se fyrverkeriet? Någon som vet eller har erfarenhet av nyårsfirande i Bangkok. Har ännu inte bokat hotell. Tacksam för hjälp!
Det finns risk att det inte blir något nyårsfirande som tidigare år med tanke på att bortgång av kungen.

Vill man inte boka någon takbar eller liknande så kan det vara bra med ett hotell som har balkong/terrass. Jag har firat ett par nyår i Bangkok och då har vi bott på Rembrandt Hotel, Sukhumvit soi 18. Deras Terrace Suite passar bra vid tolvslaget. Något hotell vid floden kan vara bra annars för att se fyrverkerierna (under förutsättning att det blir några).

Hej! Spenderade ofrivilligt nyar i Bangkok pa en modest takvaning pa ett hotell i centrum. Trodde det skulle bli ett hej-dundrande fyverkeri - men det var ganska tamt for att vara en varldsmetropol , som som jag upplevde det (forsta gangen och hade lite hogre forvantningar). Er ju van vid att fyverkerier trappas upp fran kl 23 och kulminerar vid 00 slaget - men upplevde det som att det var lite fyverkerier vid 00: +/- 5 minuter - thats it.
Var dock trevligt!

@AlexS Var i Bangkok på Nyår 2015 och hade också förväntat mig ett j-a smällande, just förväntat eftersom jag verkligen gillar ett rejält fyrverkeri:). Men precis som du skriver så var det väldigt tamt.

@MrFlyiboy Varför inte ta en tur på Chao Praya? Skall du bo på hotell så boka vid floden. Upplevde det som att det fanns arrangerade fyrverkerier på broarna vid 12 slaget.

@agehall Då är du välkommen till Malmö, här smäller vi en vecka före och en vecka efter nyårsafton. Förslagsvis firar du på Möllevångstorget, överlever du så har du ett minne för livet:rolleyes:.

Flodtur 1.JPG

Flodtur 2.JPG

Flodtur.JPG

Thailand har sitt nyår den 13 april, att det även firar vårt nyår och det Kinesiska är bara extra partydagar för Thailändaren.

Toppen