Senaste nytt

Var: Långweekend i slutet av april / början av maj

Oj, det finns mkt bl a ett trevligt Picassomuseum, morisk kultur i form av en rätt ball borg, en riktigt trevlig och stor saluhall, mysiga gränder i den gamla stan, förhållandevis god shopping, hamnpromenad, tapasbarer, La Liga-fotboll, tjurfäktning (om man törs säga det) och därtill som sagt trevliga utflykter på några timmars avstånd. Vädret är givetvis kanon, det enda ställe jag kan se att du kan bada i havet vid denna tidpunkt. För mig som gillar mat finns ett stort antal klasskrogar i själva Malaga och därtill på nära avstånd ytterligare ett gäng. Lirar du golf finns en mängd alternativ. Och gillar du stora båtar åker du till Marbella och Puerto Banus.
"You had me at riktigt trevlig saluhall". Vad mer kan man begära än det och schyssta krogar?

Får man fråga om du även har tips på boende?

Jag rekommenderar Lissabon! Blandning av storstad, värme, kultur, mysiga gränder, bra mat och mycket charm.
Dessutom finns det mycket se runt omkring om det är utflykter som lockar.

Dubrovniktrakten!
Flyg till Dubrovnik. Bo i nån av byarna därikring. Jättebra att du inte åker mitt i turistsäsongen.
Instämmer,
Dessutom finns där ett utmärkt beläget Hiltonhotell. Det är inte en sedvanlig Hiltonbetongkoloss utan ett väldigt charmig hotell kan tänka mig byggt slutet 1800 talet. Kommer att uppfylla de önskemål du nämner. T.ex har de en trevlig champagnebar.
Förutom hotellet har Dubrovnik med omnejd en hel del intressant att uppleva, och rätt tid innan semesterhorderna invaderar i juli/augusti

Toppen