Senaste nytt

Var köpa olåst iPhone 5S?

Jag använder VPN Express, funkar väldigt bra och man betalar per MB och inte på abb vilket är bra när man använder det så sällan som jag gör. Servrar i UK och US att välja mellan. Har inte uppdaterat till iOS7 än dock.

Bäst att kolla med providern först innan man uppgraderar. Brukar inte vara snabb att uppgradera, jag låter andra ta hand om barnsjukdomarna... ;-)

Låter ju smidigt att betala per Mb. Men när jag lyssnar på musik via Pandora gissar jag att jag gör av med en del... Kostar mig ca 450:-/år. Helt ok och jag kan välja servrar från många länder, Sverige också ifall jag är utomlands och vill komma åt nåt som bara visas hemma.

Bäst att kolla med providern först innan man uppgraderar. Brukar inte vara snabb att uppgradera, jag låter andra ta hand om barnsjukdomarna... ;-)

Låter ju smidigt att betala per Mb. Men när jag lyssnar på musik via Pandora gissar jag att jag gör av med en del... Kostar mig ca 450:-/år. Helt ok och jag kan välja servrar från många länder, Sverige också ifall jag är utomlands och vill komma åt nåt som bara visas hemma.

28kr för 5GB tror jag VPN Express tar, men vet inte säkert då det var så länge sedan jag köpte, och det räcker ett tag. Jag tror att du får 300MB när du registrerar dig utan att betala för att testa. Men som sagt, utbudet på länder är lite begränsat.

Aktuella priser VPN Express.
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Tackar A380*G!
Ska jag ha i åtanke när min Astrill går ut.
Får hålla koll på hur mycket data det går åt när jag lyssnar på Pandora. Har noll koll idag.

Var i Apple-butiken och klämde lite på 5C och 5S idag. Måste säga att jag inte skulle märkt någon skillnad mellan 5 och 5S om de sattes i handen på mig utan att påpeka att det var två olika telefoner. 5C kändes som en 5 med platsskal på baksidan (vilket de flesta ändå har för att skydda sina telefoner?). 0 ha-begär väcktes.

Kollade ett "drop test" som gjordes på 5s/5c. 5s klarade alla tre varianterna. Falla m baksida/högkant och framsida ner på asfalt från brösthöjd på testkillen.
5c däremot fick spräckt skärm vid fall face down.

Har också klämt. 5s har en metallring runt hemknappen, annars ingen skillnad på framsidan. Blixten är större på baksidan. Skillnaderna är verkligen små, förutom nya färger. 5c, plasten känns ändå ganska oplastig, det var en positiv överraskning. Hade gärna sett en lite större skärm. Inte säker på att jag skall byta upp mig. Nu med iOS 7 i nuvarande telefon så känns den ju helt ny!

Idag skrev Astrill på Tvitter att deras VPN inte funkar än med iOS7.
Måste hålla koll på om Apple/Astrill fixar detta.
VPN är en förutsättning för mig då det händer att jag reser till Kina samt att jag använder mig av Pandora för att lyssna på musik.
Någon annan som använder VPN på äppeltelefonen?

Yep, VPN rullar fint ihop med iOS7 här (har en vanlig iPhone 5). Kör StrongVPN som leverantör.

Precis hemkommen från USA och drog med mig 4x 32GB iPhone 5S för 5200 kr / st. De enda som kan sälja dem "olåsta" är T-Mobile och med undantaget att du måste vänta i 40 dagar.

Toppen