Senaste nytt

Var i världen skulle du helst bosätta dig?

Palazzi

Medlem
Om min italienska var bättre än usel skulle jag mycket väl kunna tänka mig de där ställena, verkar som vi har samma smak annars :)

Valais/Wallis är en annan helt otroligt vacker kanton i Schweiz (i sydväst med alla 4000+ topparna)

Vad gäller Italien skulle min tyska bara hjälpa i Südtirol/Trentino, men de som pratar tyska där verkar generellt tyvärr mer än lovligt inskränkta att döma av det fåtal jag träffat där ;)

Wallis är kanonfint! (som det mesta i Schweiz)

Har faktiskt inte varit i Südtirol på 17-18år så kan inte uttala mig mycket om de som bor där.... Gillar dock människorna i södra Österrike (nära geografiskt).
Jag har dock hört att de kan vara snorkiga i Südtirol då de bestämt vill hävda att deras region är överlägsen övriga Italienska regioner. På många sätt har de säkert rätt, men långt ifrån allt :)

Just nu söker jag nytt jobb, så är inte jätteaktuellt ekonomiskt, men kanske blir det ett resereportage från mer udda platser inom Europa inom inte en allt för avlägsen framtid (b.la. Pantelleria) :).
 
Riktigt svårt faktiskt men någon av dessa städer:
Boston-Varit där mycket med jobb och gillar det skarpt! Bra med sport och hav. Bra utbildningsnivå men mer. Nära NH för tax free shopping :)
London-Jobb och sen följer jag Arsenal som en slav och kollar x matcher per år ...så Norra London check
Melbourne- Jobb och gillar det bättre än Sydney. Vet ej varför men känslan när man vandrar från Hilton South Wharf ner mot Crowns och stationen är bara för nice.
Seoul-Bott där innan och älskar staden
Tokyo-Jobbat och helt enkelt en underbar stad

Föredrar Japan och Korea otroligt mycket förre stöket i SEA... Så HKG, SIN och BKK faller bort direkt.
 

SvartMjolk

Medlem
Riktigt svårt faktiskt men någon av dessa städer:
Boston-Varit där mycket med jobb och gillar det skarpt! Bra med sport och hav. Bra utbildningsnivå men mer. Nära NH för tax free shopping :)
London-Jobb och sen följer jag Arsenal som en slav och kollar x matcher per år ...så Norra London check
Melbourne- Jobb och gillar det bättre än Sydney. Vet ej varför men känslan när man vandrar från Hilton South Wharf ner mot Crowns och stationen är bara för nice.
Seoul-Bott där innan och älskar staden
Tokyo-Jobbat och helt enkelt en underbar stad

Föredrar Japan och Korea otroligt mycket förre stöket i SEA... Så HKG, SIN och BKK faller bort direkt.

Jag gillar också Korea otroligt mycket och skulle verkligen vilja jobba där några år. Fick du jobb där genom ett svensk företag eller sökte du dig dit direkt?
 
Jag gillar också Korea otroligt mycket och skulle verkligen vilja jobba där några år. Fick du jobb där genom ett svensk företag eller sökte du dig dit direkt?

Var där med min förra svenska arbetsgivare. Kommer förhoppningsvis bo där nu snart igen då jag är ansvarig för Asia/Pacific så Seoul är perfekt hub för mig. Men annars kan man söka sig direkt till Koreanska företag och det finns bra rekryterare för non koreans.
 

SvartMjolk

Medlem
Var där med min förra svenska arbetsgivare. Kommer förhoppningsvis bo där nu snart igen då jag är ansvarig för Asia/Pacific så Seoul är perfekt hub för mig. Men annars kan man söka sig direkt till Koreanska företag och det finns bra rekryterare för non koreans.

Det blir lite OT här från min sida så jag skickar ett PM:)
 

Ritz

Medlem
Har varit i Singapore ett antal gånger men aldrig funderat på att bosätta mig där. Men jag kan förstå varför det är intressant:

Vädret: varmt året runt. Visserligen värmebölja under sommarmånaderna men en smäll man får ta, och bättre det än Stockholm november-mars.
Maten: mycket bra.
Shopping: världsklass.
Infrastruktur: allt fungerar klockrent, med tysk precision och effektivitet.
Närhet: nära till Malaysia och Thailand för mer naturnära semester.
Cityvibe: skön stadspuls utan att bli överdrivet hektisk som Hong Kong.
Kultur: en blandning av asiatiskt och västerländskt.
Säkerhet: hög.
Barnvänligt: ja.
 

HKG Flyer

Medlem
Många pratar sig varma om Singapore och jag är beredd att hålla med. Men har själv bara varit där en gång i november månad.
Det jag hade lite problem med var den tryckande hettan, det var som att vistas i en ångbastu. Om jag minns rätt så var tempen ca. 33-35 med hög luftfuktighet och inte en vindpust.

Är detta normalväder i Singapore? Det kanske är så att jag inte är lämpad att bo i denna del av värden. :p
 

Kristofer

Medlem
Många pratar sig varma om Singapore och jag är beredd att hålla med. Men har själv bara varit där en gång i november månad.
Det jag hade lite problem med var den tryckande hettan, det var som att vistas i en ångbastu. Om jag minns rätt så var tempen ca. 33-35 med hög luftfuktighet och inte en vindpust.

Är detta normalväder i Singapore? Det kanske är så att jag inte är lämpad att bo i denna del av värden. :p

Man vänjer sig. Jag kunde knappt andas utomhus de första dagarna, men efter många besök i denna underbara stad älskar jag klimatet!
 

Singapore

Medlem
Många pratar sig varma om Singapore och jag är beredd att hålla med. Men har själv bara varit där en gång i november månad.
Det jag hade lite problem med var den tryckande hettan, det var som att vistas i en ångbastu. Om jag minns rätt så var tempen ca. 33-35 med hög luftfuktighet och inte en vindpust.

Är detta normalväder i Singapore? Det kanske är så att jag inte är lämpad att bo i denna del av värden. :p

Svar: Ja, Singapore har ett ett ekvatorialskt klimat, vilket innebär att det inte råder några utpräglade årstider som t.ex sommar och vinter. Således är det lika varmt året om. :)
 
Toppen