Senaste nytt

Var i världen skulle du helst bosätta dig?

Ja, det finns sannerligen nackdelar med Monaco. Men i maj varje år dyker det dock upp en trevlig fördel som uppväger bristen på tidningar och choklad. :)

Var du där i våras igen? Själv har det inte blivit ett enda besök sedan 2007. Illa värre.

Monaco off race - F1 Bulletin Board
:p

Var det inte 2007 du vände vid stadsgränsen då du tyckte det var upphetsande nog att höra ljudet från Porsche Cup??
Eller var det senare? :confused:

Singapore låter inte så upphetsande på pappret, men efter att ha höjts till skyarna här så får man väl ta en sväng dir och inspektera med egna ögon.

Jag har inte rest tillräckligt för att veta var i världen jag skulle vilja bo. Hong Kong har alltid, och kommer nog alltid, förbli en favorit dock. Singapore och KL likaså men inte på samma sätt.

Har ju mest rest i Asien (i vuxenår), får återkomma om några år när jag utforskat Europa, USA och andra delar av världen ytterligare. :)

Stockholm från Juni till slutet av Augusti, resten av året i Florida.
Avskyr vintern!
Har samma problem.
Förälskade mig i Koh Samui för 10 år sen. Tillbringar nu runt två månader av vintrarna där.
Skulle gärna låta det bli mer. Problemet är att jag gör lite distansjobb därifrån, men det räcker inte, man behöver nåt mer vettigt att göra om man ska vara där månadsvis.
De flesta expatsen där driver något inom bar/restaurang, men det har jag kommit fram till att man ska undvika till varje pris.

Skulle gärna låta det bli mer. Problemet är att jag gör lite distansjobb därifrån, men det räcker inte, man behöver nåt mer vettigt att göra om man ska vara där månadsvis.
De flesta expatsen där driver något inom bar/restaurang, men det har jag kommit fram till att man ska undvika till varje pris.
Teoretiskt om man har föräldralediga dagar(och det kan man ju dryga ut i 6-7 år) och dessutom med förmånliga semesterregler i Sverige går det att under några år bo utomlands under vintermånaderna. Tar man ledigt endast 2-3 dagar i veckan och jobbet tillåter distansarbete då kan man lyckas att sy ihop allt.
Det är nog värre om man älskar pudersnö och backar, denna varan finns endast på dyrare orter. ;)

Toppen