Senaste nytt

Var i Thailand passar oss bäst?

Väcker liv i tråden igen!
Om man vill bo på Koh Samui på ett 5* hotell som håller hög nivå (budget ish 10k/natt) men vi vill inte vara helt isolerade från omvärlden likt hur man typ är på Conrad utan vill kunna gå till lokal strand/by och äta middag etc. vad har ni för tips på hotell / områden då?

Kan tilläggas att vi åker tid med en 7 månaders, så måste va OK med kids :)

Tack!

Last edited:
Om man vill bo på Koh Samui på ett 5* hotell som håller hög nivå (budget ish 10k/natt) men vi vill inte vara helt isolerade från omvärlden likt hur man typ är på Conrad utan vill kunna gå till lokal strand/by och äta middag etc. vad har ni för tips på hotell / områden då?

Tack!
Kika på Vana Belle. Vi har bott där några gånger och tycker det är mycket bra. Perfekt med plunge pool på balkongen.

Tack!

Var det nära någon mysig lokal by med lite restauranger etc.?
Jag vet inte om jag ska kalla det "mysig by" men det som är entrum i Chaweng är området som ligger i närheten av varuhuset Central. Går ni 15 min från hotellet så finns det trevliga restauranger hela vägen in mot "centrum". Man kan också gå ut till vägen och vinka in en "flaktaxi" eller boka transport med hotellet in till centrum om man vill.

Tack!
Vilken tid på året ? Samui har en annan "årstid regnsäsong " än övriga Thailand

Toppen