Senaste nytt

Var hämtar Uber på Arlanda T5 ?

plover

Medlem
Hej, tänkte prova uber oxh åka hem till stan från T5, någon som vet var de hämtar upp?

Tack för alla tips

Hej, tänkte prova uber oxh åka hem till stan från T5, någon som vet var de hämtar upp?

Tack för alla tips
På yttre kanten av taxi-torget. Följ skyltarna, är ganska tydligt hur man kommer till apprides. Ubers egna app styr automatiskt till det stället när den känner att man är på T5.

PS. Brukar ta 5-10 min för bilen att anlända då de står på en väntparkering 2 km bort, så jag beställer bilen typ vid baggagebanden (men då vet jag exakt vart jag ska gå).

Jag har upplevt Bolt som lite billigare på denna rutt än Uber. Dock lite struligare chaufförer i några fall. Initial estimerad upphämtningstid har inte stämt alls och bilen har hoppat runt på kartan. Jag har tom funderat på om de använt fake-gps appar för att se ut som de är nära ARN.

Jag har haft problem att få tag på både Uber och Bolt på Arlanda om jag ska ut på tex Lidingö eller längre bort. Verkar som dom inte vill köra för långt utanför stan? Skulle till Åkersberga i våras men fick snällt ta en Taxi Stockholm istället för efter 20min hade ingen nappat på körningen.

Jag har haft problem att få tag på både Uber och Bolt på Arlanda om jag ska ut på tex Lidingö eller längre bort. Verkar som dom inte vill köra för långt utanför stan? Skulle till Åkersberga i våras men fick snällt ta en Taxi Stockholm istället för efter 20min hade ingen nappat på körningen.
När priserna blir för låga så tackar ingen ja. Kan hjälpa att byta till ett dyrare alternativ av bil då.

Jag kollar alltid både Uber och Bolt och i 9 fall av 10 har Uber varit billigast.
Sen kan det vara klokt att trycka på "Boka" först när man ser sin väska på bandet då det normalt är ganska snålt med tid mellan vandringen från bagagebandet till upphämtningsplatsen.
Har även hört att vissa områden (t.ex. Täby) är svårt att hitta bilar till men gamla Hägersten funkar alltid :cool:

Jag kollar alltid både Uber och Bolt och i 9 fall av 10 har Uber varit billigast.
Sen kan det vara klokt att trycka på "Boka" först när man ser sin väska på bandet då det normalt är ganska snålt med tid mellan vandringen från bagagebandet till upphämtningsplatsen.
Har även hört att vissa områden (t.ex. Täby) är svårt att hitta bilar till men gamla Hägersten funkar alltid :cool:
Täby är förbannat svårt att hitta uber/bolt till kan jag intyga..

Toppen