Kan tipsa om Grand Beach Surfside om man kan tänka sig att bo lite längre norr ut. Bodde där en vecka och tyckte hotellet var riktigt bra för ett överkomligt pris. Tror vi betalade runt 1500 kronor/natt utan frukost. Stora rum, flera trevliga pooler och ingen trängsel på stranden. Hotellet ligger nära Bal Harbour och St Regis Bal Harbour Resort.
Nej vi hade inte bil utan tog oss fram med Uber och Lyft. Mitt intryck var att det var lätt att hitta parkering i närheten av hotellet, men som sagt kollade inte priser och liknande.Hade du bil när du bodde här? Har du isåfall tips på billig parkering i närheten?
Dimper själv ner i Miami om 1 vecka och tänkte stanna på Miami beach 1-3 mars innan vi åker norrut. Inga särskilda krav förutom vettigt hotell nära stranden med en pool. Dock mycket tveksam efter att ha gått igenom utbudet och sett de 4-4,5 stjärniga hotellen som ligger på 5000 kr natten och har recensioner som ändå är sisådär (överfullt, slitet etc.). De riktigt 5 stjärniga är såklart schyssta men ligger då uppemot 10 000 kr natten. Nu är det ju kort tid kvar men kollade för rätt längesedan också. Då är jag ändå rätt immun mot höga priser efter höstens resa till SeychellernaHelt enkelt overrated?
Så, om man nu inte är så sugen på Miami beach i sig. Någon som har tips på platser inte alltför långt ifrån MIA som kan bjuda på ett helt OK hotell med pool och strand (säg 2000-3000 kr natten). Vi ska norrut sedan så gärna åt det hållet om det handlar om mer än 30 minuters bilkörning.
Vi är två vuxna så det är inget problem. Tittade på det nu och det såg trevligt ut. Ska ha det som alternativ absolutNär vi var där för ca 2 år sedan bodde vi på The Gates Hotel South Beach - a DoubleTree by Hilton. Jag tyckte det var bra med en pool (om än något mindre) och bra rum med stor terrass. Det ligger förvisso inte direkt vid stranden men det gick fint att gå dit på 5 min eller ta deras egen shuttle. De hade också en egen del på stranden med stolar man kunde hyra. Tror de tog ett par dollar betalt men upplevde det som billigt.
Nu vet jag inte vilka ni är som åker men jag hade kanske inte bott där som barnfamilj men med sambon blev det kanon
Vi är två vuxna så det är inget problem. Tittade på det nu och det såg trevligt ut. Ska ha det som alternativ absolutTack!
Jag var där nu i slutet av januari betalde ca 300$ för två personer, det var blåsigt och kalllt, såg bara polen från fönstret så kan ge någon kommentar om detta, såg ut som om de hade en BBQ grill vid polområdet.När vi var där för ca 2 år sedan bodde vi på The Gates Hotel South Beach - a DoubleTree by Hilton. Jag tyckte det var bra med en pool (om än något mindre) och bra rum med stor terrass. Det ligger förvisso inte direkt vid stranden men det gick fint att gå dit på 5 min eller ta deras egen shuttle. De hade också en egen del på stranden med stolar man kunde hyra. Tror de tog ett par dollar betalt men upplevde det som billigt.