Senaste nytt

Var bo i Miami + tips?

lilydock

Medlem
Är för första gången i Miami 23-29 mars och har inte superkoll på denna tillsynes spretiga stad. Vi tänker oss en ganska chill semester, pool, stadsliv (utan vilt festande), lite beach, bra mat i alla prisklasser och några enklare utflykter (kommer antagligen ha bil hela eller delar av resan). Vi är inte rädda för att gå, åka kommunalt(?), köra. Mao ganska rörliga.

Tips på var i stan man bör bo?

Tar gärna emot konkreta hotelltips. Bra pool och lätt att ta sig runt är enda kraven. Gärna inte barn- eller festkaos. Nära beach/bra mat plus. Pris helst under 2000-2500kr/natt (2p), men viss flexibilitet finns.

Är Gold på HH, SPG, Radisson, Melia. Inte behov upprätthålla någon status el. dyl., men möjlighet till rumupgrades eller gratis frulle kan vara bonus. Kan annars boka var som.

Tack på förhand!
 

palmen

Moderator
Hilton Bentley brukar rekommenderas i södra änden av South Beach.
Har ingen större koll på staden i övrigt men South Beach brukar vara rekommendationen. Finns massor av bra ställen för mat inom gångavstånd, allt beroende på budget och typ av mat.

Bo inne i city är rätt tråkigt även om Wynwood erbjuder mycket bra ställen om man gillar öl och vill gå på några barer. Finns ju typ inga hotell där dock.

Att köra till key west är trevligt även om det tar tid och har man bara några dagar så kan det kanske vara lite långt.
 

Juancarlos

Medlem
Jag bor nästan alltid på The Mondrian. Ett av de få hotellen som ligger på andra sidan South beach med magisk utsikt över stan och kvällssol. Bra stor pool, grym vibe, grym service härlig Bar. Riktigt gött att sitta på Balkongen och njuta av solnedgången. 4 kvarter från beachen.
 

Senator

Moderator
Om beach och mat är fokus är mitt förslag South Beach. Det finns hur mycket som helst av båda.

Miami Bentley är i mitt tycke ett av de bästa Hiltonhotellen i Nordamerika. Jag har bott där 7-10 gånger. Men din budget kommer inte sträcka till. Jag hade kollat om något händer den veckan då även Hilton på flygplatsen kostar USD 203 per natt o_O

Downtown är gäsp i mitt tycke. Om pool är viktigare än beach så kanske Coconut Grove eller Coral Gables skulle funka?
 

agehall

Medlem
Jag checkade just in på Miami Hilton Downtown. Har ingen aning om hur omgivningen ser ut men hotellet känns väldigt fräscht. Jag valde det eftersom jag ska sova här en natt och det var vettigt pris på det när jag bokade. Är dock så här långt ett av de finaste Hilton jag sett i USA.
 

AABack2ARN

Medlem
Är det inte springbreak datum?

Spring break perioden verkar vara ganska lång då den varierar mellan skolor och delstater. Fick en länk en gång (eventuellt här på bc som jag inte hittar nu) och då tror jag det pratades om februari till april (kan säkert ha att göra med påsk också). Eftersom många vill till just Florida och vädret är bra den tiden är det ofta mycket folk och ibland lite rörigt beroende på var man rör sig.
 
Toppen