Senaste nytt

Var befinner jag mig?

Den var sannerligen inte lätt, för jag känner inte igen statyn spontant. Man kan väl dra vissa slutsatser av den lilla natur man ser...

Antaganden:
1. Klocktornet är för spartanskt för att vara norr om Parma (med undantag Genoas omnejd)
2. Troligtvis inland, då kullarna känns vidsträcka, och de är aningen för kargt för att vara hav "i ryggen".
3. Höjden på kullarna hintar en latitud mellan Bologna o Perugia (30mil i sträcka)
4. Klocktornets ringa storlek gör att jag misstänker en mindre stad

Toscana, Umbrien, Emilia-Romagna eller Marche är region?

Haha, svåraste hittils för min del... Misstänker väl att det är alternativet om höjdled som är fel, i.o.m. att regionerna är fel.

Har vi även fel på Abruzzo är jag rätt körd på denna. Apulien borde vara för platt, Basilicata o Kalabrien för kargt. Molise har jag aldrig hört någon besöka....

Norra Lazio-regionen eller Södra Imperia är min gissning isf.

Antaganden:
1. Klocktornet är för spartanskt för att vara norr om Parma (med undantag Genoas omnejd)
2. Troligtvis inland, då kullarna känns vidsträcka, och de är aningen för kargt för att vara hav "i ryggen".
3. Höjden på kullarna hintar en latitud mellan Bologna o Perugia (30mil i sträcka)
4. Klocktornets ringa storlek gör att jag misstänker en mindre stad

Toscana, Umbrien, Emilia-Romagna eller Marche är region?

Haha, man ska uppenbarligen inte bråka med Palazzi om Italiens geografi :D

On-T: Jag är ju iofs usel på konst, men ser inte statyn rätt modernistisk ut? Inte direkt från medeltiden om man säger så. Gjorde Picasso något i Italien också kanske (känner inte till något annat namn inom genren, så cool var den namedroppingen :p)

Toppen