Senaste nytt

Val av resväskor för småbarnsfamilj samt hur stor vågan man köpa?

Lite OT. Såg i SAS julkalender en resväska som skulle passa familjen, är Epic av ok kvalité? :rolleyes:
(Skall ersätta en sliten och berest Titan-väska)

Jag köpte ett small medium large paket med Epics Airwave modell. Large klarade 4-5 legs innan låset gick sönder, det ersatte dom åt mig. Medium väskan överlevde 3-4 legs den också innan den sprack. Den skadan ersatte dom inte men jag fick en ny av Jetblue som jag flög med då.
Om det var måndagsexemplar eller om just den modellen i hård plast är mer vanlig att gå sönder vet jag inte

Efter att ha använt olika Samsonite-väskor hela livet, som alltid verkar haverera på något vis (hjul som kollapsar, handtag som bryts av etc.) efter något år, så skaffade jag min första Epic GTO EX Hexacore för ungefär 7 år sedan och har sedan dess bytt ut alla mina och Fru Insanes väskor mot sådana (av lite olika storlekar och generationer). Jag reser inte tillnärmelsevis så mycket som många här på forumet, men runt tio ben om året i sju år (för den äldsta väskan) utan att hicka tycker jag är rätt OK, speciellt som den fortfarande rullar som den dag den var ny.

De expanderbara väskorna är inte lika stabila, ingen katastrof men det märks när man styr en expanderbar och en icke-expanderbar samtidigt, och att de inte är riktigt platta gör det onödigt svårt att stapla flera på varandra. Men kvalitetsmässigt har jag inga invändningar alls.

Toppen