Senaste nytt

Val av resväskor för småbarnsfamilj samt hur stor vågan man köpa?

KRYSS

Medlem
Ofta kan man få fri frakt från amazon.de om man beställer för över 29 euro. Det står på varornas infosida om de är inkluderade i det.

Vi köpte förövrigt Samsonite S´Cure DLX 75cm när de var nedsatta med 400kr styck. Vi har haft en gammal Aeris Spinner 81cm, aldrig haft några problem med den förutom att den började bli lite sliten nu och vi ville ha två matchande väskor.
 

Buffy

Medlem
Ofta kan man få fri frakt från amazon.de om man beställer för över 29 euro. Det står på varornas infosida om de är inkluderade i det.

Vi köpte förövrigt Samsonite S´Cure DLX 75cm när de var nedsatta med 400kr styck. Vi har haft en gammal Aeris Spinner 81cm, aldrig haft några problem med den förutom att den började bli lite sliten nu och vi ville ha två matchande väskor.
Verkar som det är Samsonite som gäller när jag kollar runt, var inne på Titan också men kanske dumt att chansa.
 
Verkar som det är Samsonite som gäller när jag kollar runt, var inne på Titan också men kanske dumt att chansa.
Dom har ju rabatt nu på Samsonite S´Cure och DLX. Jag lutar lite åt att köpa två Samsonite S´Cure då jag tycker det är ett bra pris med rabatten. På Samsonite hemsida har dom bara rabatt på den svarta. På andra sidor har dom på alla färger.

Här kan du även få lite extra EB poäng
Shoppa och tjäna EuroBonus poäng - SAS

Dock är det bättre att gå till en fysisk Accent butik för där får du 50 EB / 100:-
På sas portalen får du 50 EB / 100:- ex moms+frakt
 
Last edited:
F-n, har svår beslutsångest. Titan Xenon deluxe eller Samsonite S'Cure.
Jag röstar för Samsonite S'Cure, det är en helt hård väska med lås runt hela, vilket jag vill ha.
Titan Xenon deluxe har dragkjedja runt om och sådels den svaga punkten tycker jag.

BTW såg jag att väskan.com i EB portalen ger 70eb/100:- ex frakt +mom.
Bättre än accent
 
Last edited:
Min erfarenhet är att dragkedja är mycket bättre av den enkla anledningen att om man har en hård ram runt väskan behövs inte mycket våld för att ramen ska bli sne och därmed näst intill omöjlig att stänga.

Varför tycker du dragkedjor är en svag punkt?
Dels har jag varit med om att själva kedjans tänder har pajat/gått sönder och då inte kunnat stänga.
En annan väska har även den delen tyg/plast som kedjan sitter på som sen sitter i väskan lossnat och då skapat "hål".

Jag har haft större lycka med väskor med just den typ av stängning som är på Samsoniten
Så jag föredrar hårda väskor med "hak" lås om vi ska kalla dom så som på Samsoniten
 

Jönsson

Medlem
Min erfarenhet är att dragkedja är mycket bättre av den enkla anledningen att om man har en hård ram runt väskan behövs inte mycket våld för att ramen ska bli sne och därmed näst intill omöjlig att stänga.

Varför tycker du dragkedjor är en svag punkt?
Dels har jag varit med om att själva kedjans tänder har pajat/gått sönder och då inte kunnat stänga.
En annan väska har även den delen tyg/plast som kedjan sitter på som sen sitter i väskan lossnat och då skapat "hål".

Jag har haft större lycka med väskor med just den typ av stängning som är på Samsoniten
Så jag föredrar hårda väskor med "hak" lås om vi ska kalla dom så som på Samsoniten

Har haft väskor med dragkedjor i sammanlagt över trettio år och det har aldrig hänt att de har gått sönder. Köper man en väska med bra kvalité är dragkedjan absolut inte den svaga länken. Naturlig finns det skräp på marknaden men det räcker med en hyfsad Samsonite så håller det.
 

Mr Basic

Medlem
Lite OT. Såg i SAS julkalender en resväska som skulle passa familjen, är Epic av ok kvalité? :rolleyes:
(Skall ersätta en sliten och berest Titan-väska)
 
Toppen