Senaste nytt

Vad vill ni höra på PA

För mig som aldrig lyckas sova på flyg så är det ok att babbla på hur mycket som helst, tycker bara det är trevligt med info om vilka städer som syns eller om piloten bara vill prata av sig lite. Det gör att de sömnlösa timmarna går något fortare men jag förstår alla som inte uppskattar de lika mycket som jag så skulle inte byta flygbolag oavsett om de pratade mer eller mindre. Låter dock lite jobbigt med 4a olika språk.

Personligen så gillar jag tyst period på longhaul för sömn, men på kortare flyg är det bara kul att höra lite. Väder, rutt, var vi är just nu, etc är halvintressant, men tidshållning och faktiska orsaker uppskattar jag ordentligt om det finns anledning till det.

Det bästa jag har hört är på ett flyg till Köpenhamn där vi fick höra: "Om ni tittar ut på vänster sida så kan vi se hur vi passerar Köpenhamn. Ingen fara, vi har också sett det. Vi kommer att vända och landa norrifrån."

Återberättat av en kaptenskollega:
Styrman dammar hårt i banan när han landar. Kaptenen tar luren för PA och säger "styrman är ny och lite klantig därav den hårda landningen"
Nämnda kapten flyger nästa leg och landar också jättehårt varpå styrman lyfter luren snabbt och säger "vår kapten är en erfaren hök men han kan fortfarande inte landa ordentligt"
Kapten säger efteråt till styrman, "vet du vad skillnaden mellan dig och mig är förutom lönen?"
Nej det vet jag inte säger styrman.
"Skillnaden är på den sättet att jag inte tryckte in knappen och sände ut till cabinen när jag låtsades att göra PA om din hårda landning, men det gjorde du när jag landade hårt"
Den styrmannen har nog fortfarande röda öron:)

Mvh

Tyvärr har jag en till. Med risk.
Flög från ett nordafrikanskt land österut med mellanlandning.
Under stoppet i mellanlandningen är många törstiga och hungriga.
Flygvärdinnan säger " sorry but this is the only we havet between the legs" sen serverade hon
vatten.

Mvh

Toppen