Senaste nytt

Vad vill du veta om Lufthansas HON circle?

En fråga till HON: jag förstår att du har tillgång till en "Personal Assistant" efter landning i linje med M&M Meet and Greet Policy. Använder du dig av denna service (ofta/alltid) och har den varit till stor nytta för dig i ditt frekventa tjänsteresande?

HON Circle är till skillnad från SAS Pandion (som jag gissar att du tänker på) en officiell nivå men ett publicerat antal poäng du behöver flyga ihop för att få kortet och statusen. Det är alltså fritt fram för vem som helst här att bli HON Circle, bara man tjänar tillräckligt med poäng under kvalificeringsperioden.

Du behöver få ihop 600.000 poäng under en tvåårsperiod och det är enbart Lufthansagruppen som räknas (Lufthansa, Swiss, Austrian, LOT etc). I praktisk mening innebär det att du behöver flyga en hel del i business eller först och med fördel mycket långdistans för att det ska gå ihop.

Sedan September 2012 (vill jag minnas) kan man bara intjäna HON Circle miles på Business Class eller First Class med LH group, alltså måste man nog flyga endast C & F i och med att Economy flights inte räknas som HON miles mer.

En fråga till HON: jag förstår att du har tillgång till en "Personal Assistant" efter landning i linje med M&M Meet and Greet Policy. Använder du dig av denna service (ofta/alltid) och har den varit till stor nytta för dig i ditt frekventa tjänsteresande?

Detta ar en mkt uppskattad service som erbjuds, sarskilt i lander dar passkontroller och annat byrakratiskt trassel kan forsena ens ankomst.

Kul att du ställer upp och svarar på frågor. Oavsett om det är fem HONs i Sverige eller fem HONs i Skandinavien (jag har ingen exakt siffra heller) så är det ohyggligt ovanligt här uppe. Tveka dock inte att säga ifrån om det blir för mycket eller för personligt.

Har några funderingar kring ett av mina stora specialintressen, lounger. ;)

Hur är HON Circle loungen i Wien? Det finns väl två, en Schengen och en non-Schengen. Har bara tittat in genom fönstret. Något särskilt i mat, dryck och service?

För ungefär ett år sedan var jag på förhandsvisning av de nya A-Plus loungerna i Frankfurt och fick höra allt om bl.a. den då nya första klass loungen i A-piren. Då sades det att man skulle få limotransfer från loungen om flygplanet parkerade vid en remote stand eller en gate högre än gate A26. Stämmer detta och har detta fungerat i praktiken?

Har inte varit i HCL i Vienna mer an kanske 4-5gr och da bara 10-15min/besok. Den ar ungefar mittemellan Senator L och FCL i ZRH.
Den nya FCL i A-piren ar riktigt trevlig, gillar atmosfaren darinne. Biblioteket ar uppskattat vet jag men det finns aldrig tid for mig att botanisera bland lektyren. :( Japp limoservicen fungerar, dock ar det vissa kriterier, dock osaker pa vad som galler. Pa alla long-haul ar det alltid en S-klass lr Cayenne som vantar iaf.

Har kommer en bantad sammanfattning (endast inter-conti) av mina flygningar from 1/1 2012-7/12-2013 som i sin tur ger mig HON-status ngra ar framat :)

Har nog bara ett par vandor inom Europa kvar innan jul.

Totalt antal flygningar med LH-group: 165 (enligt profilen pa M&M)

ZRH-USA (JFKx3, SFOx2)
MUC-USA (ORDx2)
FRA-ASIEN ( PVGx4, HKGx2, SINx4)
FRA-SA (JNBx2, CPT)

ca 7 av 10 flygningar har gjorts i F.

Tror att avtalet med LH ar att vi koper ett block av miles /anstalld. Jag har 500k miles/ar sedan valjer jag hur dessa ska disponeras. Miles som inte anvands krediteras.

Har aven ngra m LH-private jet..

Hehe, med det longhaul-mönstret samt en del intra-EU så förstår jag att man blir HON.

Själv är jag rätt säker på att jag i mitt förra jobb hade kunnat fixa 600k på LH group OM economy hade räknats. När detta ändrades var det bara att ge upp tanken på HON. :(

Måsta man flyga 600,000 miles, eller tjäna 600,000 miles? Alltså när man flyger F, då får man ju oftast 300% av den flugna sträckan.

Det är intjäning och man får även bonus om man är FTL/SEN. Dock får man endast HON Circle miles (som de kallas) när man flyger med carriers som använder M&M.

För mig hade det dock inneburit att i princip flyga 300k/år i två år med LH & Co i economy.

Toppen