Ser ut som vad Hall funderar över är hur de 5 SEN blev utvalda att gå på fotbollsmatchen – inte urvalskriterierna för HON? Hence OT. Men jag kan ha fel; det har – förmodligen(?) – skett tidigare.
Du uppfattade mig rätt.
Ser ut som vad Hall funderar över är hur de 5 SEN blev utvalda att gå på fotbollsmatchen – inte urvalskriterierna för HON? Hence OT. Men jag kan ha fel; det har – förmodligen(?) – skett tidigare.
Bra, då var det utrett. Men tycker vi håller den här tråden till att diskutera trådens ämne.Du uppfattade mig rätt.
HON Circle är till skillnad från SAS Pandion (som jag gissar att du tänker på) en officiell nivå men ett publicerat antal poäng du behöver flyga ihop för att få kortet och statusen. Det är alltså fritt fram för vem som helst här att bli HON Circle, bara man tjänar tillräckligt med poäng under kvalificeringsperioden.
Du behöver få ihop 600.000 poäng under en tvåårsperiod och det är enbart Lufthansagruppen som räknas (Lufthansa, Swiss, Austrian, LOT etc). I praktisk mening innebär det att du behöver flyga en hel del i business eller först och med fördel mycket långdistans för att det ska gå ihop.
En fråga till HON: jag förstår att du har tillgång till en "Personal Assistant" efter landning i linje med M&M Meet and Greet Policy. Använder du dig av denna service (ofta/alltid) och har den varit till stor nytta för dig i ditt frekventa tjänsteresande?
Kul att du ställer upp och svarar på frågor. Oavsett om det är fem HONs i Sverige eller fem HONs i Skandinavien (jag har ingen exakt siffra heller) så är det ohyggligt ovanligt här uppe. Tveka dock inte att säga ifrån om det blir för mycket eller för personligt.
Har några funderingar kring ett av mina stora specialintressen, lounger.
Hur är HON Circle loungen i Wien? Det finns väl två, en Schengen och en non-Schengen. Har bara tittat in genom fönstret. Något särskilt i mat, dryck och service?
För ungefär ett år sedan var jag på förhandsvisning av de nya A-Plus loungerna i Frankfurt och fick höra allt om bl.a. den då nya första klass loungen i A-piren. Då sades det att man skulle få limotransfer från loungen om flygplanet parkerade vid en remote stand eller en gate högre än gate A26. Stämmer detta och har detta fungerat i praktiken?