Senaste nytt

Vad vill du veta om Lufthansas HON circle?

Jag tror jag vet vad de är - en affärshemlighet! :)

:) Här på bc.se delar vi med oss :)

Sharing is caring!

Jag skulle nog hålla med agehall här. I detta fall är inte "Sharing is caring" men ett eventuellt brott mot det avtal vår nye medlem HONs arbetsgivare har med leverantören, i detta fall LH Gruppen. Sedan anser jag det är irrelevant då vi inte kan köpa dessa i alla fall, men det är min högt personliga åsikt.

Under 2008 fanns det 7 HON i Sverige. Jag träffade två av dessa när LH i Sverige bjöd 7 personer (2 HON och 5 SEN) med på Sverige-Grekland i öppningsmatchen i EM 2008. En av dessa blev sedan min chef i 18mnd, och under 2008 genererade han 1.7m M&M miles. Hur läget är nu kan kanske Björnström ta reda på eftersom han och jag träffade LH informellt för två veckor sedan, han fick mina kontakter där.

Rent allmänt kan vi säga att F priser från CH är ganska dyrt, och med priser från ARN/OSL/CPH till BOS för 28 000kr har jag svårt att se hur mycket billigare avtalspriser från en captive market som CH skulle vara.

Kul att HON är här i alla fall, och antalet frågor blev många rätt snabbt! :)

Hur valdes de 5 SEN ut? Det måste ju finnas väldigt många SEN i Sverige. Sorry för OT.
HON Circle är till skillnad från SAS Pandion (som jag gissar att du tänker på) en officiell nivå men ett publicerat antal poäng du behöver flyga ihop för att få kortet och statusen. Det är alltså fritt fram för vem som helst här att bli HON Circle, bara man tjänar tillräckligt med poäng under kvalificeringsperioden.

Du behöver få ihop 600.000 poäng under en tvåårsperiod och det är enbart Lufthansagruppen som räknas (Lufthansa, Swiss, Austrian, LOT etc). I praktisk mening innebär det att du behöver flyga en hel del i business eller först och med fördel mycket långdistans för att det ska gå ihop.

Du behöver få ihop 600.000 poäng under en tvåårsperiod och det är enbart Lufthansagruppen som räknas (Lufthansa, Swiss, Austrian, LOT etc). I praktisk mening innebär det att du behöver flyga en hel del i business eller först och med fördel mycket långdistans för att det ska gå ihop.

LOT tillhör väl inte LH Group, eller har jag missat något? Är det för de bolag som tillhör LH Group eller de bolag som använder sig av M&M? Jag antar att det är det senare.

LOT tillhör väl inte LH Group, eller har jag missat något? Är det för de bolag som tillhör LH Group eller de bolag som använder sig av M&M? Jag antar att det är det senare.
Ja, LOT använder bara Miles&More och inte ägd av Lufthansa Group. Ungefär samma sätt som TAROM (RO) använder Flying Blue.

HON Circle är till skillnad från SAS Pandion (som jag gissar att du tänker på) en officiell nivå men ett publicerat antal poäng du behöver flyga ihop för att få kortet och statusen.

Ser ut som vad Hall funderar över är hur de 5 SEN blev utvalda att gå på fotbollsmatchen – inte urvalskriterierna för HON? Hence OT. Men jag kan ha fel; det har – förmodligen(?) – skett tidigare.

HON Circle är till skillnad från SAS Pandion (som jag gissar att du tänker på)..

Jag frågade om hur de 5 SEN som fick åka ihop med de 2 HON valdes ut för just det eventet. Det måste finnas många SEN i Sverige så då finns det ju ett antal urvalskriterier som hur länge man varit SEN osv...

Ser ut som vad Hall funderar över är hur de 5 SEN blev utvalda att gå på fotbollsmatchen – inte urvalskriterierna för HON? Hence OT. Men jag kan ha fel; det har – förmodligen(?) – skett tidigare.
Haha, så måste det förstås vara. Jag var så inne i att det här är en HON Circle-tråd.

Toppen