Senaste nytt

Vad tycker du om SAS nya servicekoncept?

Jag har frågat några pursers om detta och det är med koppling till svensk alkohollagstiftning. Man får ej ge bort alkohol men det får ingå i samband med servering och då 1 st/biljett i plus.

Rätt sjukt faktiskt. Som när jag alltid försöker köpa en öl till 10:30 flygningen från Kiruna Flygplats och blir nekad.. Kl 11 gäller i Sverige..

Detta med toalettkön känns ju lite löjligt. Var nånstans står det i bokningsvillkoren för Plus att man ska ha prioriterad tillgång till toalett och att övriga passagerare ej kommer att köa i anslutning till sin sittplats? :)

Exakt, SAS Plus är premium Economy, alla ombord använder samma toalett, inget skynke osv. Rätt tycker jag. Bifogar texten från en SAS E-ticket utställd igår, där beskriver de själva SAS Plus inom Europa som just "Premium Economy" och inget annat:
SK_yplus.jpg

Rätt sjukt faktiskt. Som när jag alltid försöker köpa en öl till 10:30 flygningen från Kiruna Flygplats och blir nekad.. Kl 11 gäller i Sverige..

Du om någon borde vara välbevandrad i reglerna vid det här laget, har du lyckats få mer än 1 st / biljett?

Jag har nu börjat sakna den (tidigare upplevda) tråkiga varma wrapen man fick på flygningarna till Nordnorge. Snälla kom tillbaka, eller inför pizzaslicen på dessa flyg om än till försäljning. Smoothies är gott men inte lika matigt. Många gånger är Connection i Oslo väldigt tight (hinner inte äta där) och man är vråååålhungrig när man kommer fram.

Jag har nu börjat sakna den (tidigare upplevda) tråkiga varma wrapen man fick på flygningarna till Nordnorge. Snälla kom tillbaka, eller inför pizzaslicen på dessa flyg om än till försäljning. Smoothies är gott men inte lika matigt. Många gånger är Connection i Oslo väldigt tight (hinner inte äta där) och man är vråååålhungrig när man kommer fram.

Har du prøvet healthbar og/eller muffin? Jeg synes selv en smoothie og en healthbar fjerner sulten rimeligt effektivt.

Har du prøvet healthbar og/eller muffin? Jeg synes selv en smoothie og en healthbar fjerner sulten rimeligt effektivt.

Efter att ha pendlat en del ARN-OSL-TRD och ARN-OSL-TOS måste jag säga att en riktig matbit i detta är nödvändig. En bar, eller enkel macka räcker inte till lunch eller middag.

Hittade ett "tak" på PLUS-konceptet inrikes häromdagen. Tydligen så ingår bara en (1) alkoholhaltig dryck. T ex. en öl samt lite vitt vin eller två öl ingår ej. Ingen katastrof, men kan vara värt att notera.

Är det en begränsning bara för inrikes? Finns den dokumenterad? Låter snarare som en snål kabinpersonal som kommit fram till egna regler...

Du om någon borde vara välbevandrad i reglerna vid det här laget, har du lyckats få mer än 1 st / biljett?

Jag har fått både öl och vin i Plus på en ARN-KRN i slutet av juni...
Hade också hört om begränsningen innan - när en passagerare framför mig fick den förklaringen, men inte haft tillfälle att själv testa.

Toppen