Senaste nytt

Vad tycker du om SAS nya servicekoncept?

Senaste gången jag fick tunnbröd med ren på (inte riktigt den klassiska renklämman, men den var god ändå) var på CPH-BKK, av alla ställen. I Augusti, om jag inte minns fel. Dom hade ett gäng i den där hyllan man kan gå och ta när man vill.

Jag snodde nog 75% av alla renklämmorna. Visst, det var ett nattflyg, men "you snooze, you lose".

I den bästa av alla världar skulle det ju serveras renklämmor och champagne, inget annat.

För vem vid sina fulla sinnens bruk skulle vilja ha nåt annat om det valet fanns? Vilken vinnarkombo.

Helt klart.......lite Krug eller Dompa.....och lite renklämmor....vore helt perfekt (jag är inte kräsen....):p

Ja, det kan jag gå med på:
Lite klämd ren och en pava champagne - då överlever jag ett bra tag... ;)

Premiär för mig på det nya konceptet i går på min ARN-ATH-ARN sväng i Plus.
Frukostlådan; helt okej - dock är jag inget fan av youghurten. Ganska syrlig och smaklös vanilj(?)-variant.

Lunch på vägen tillbaka, val mellan sallad och "macka". valde först mackan och trodde knappt mina ögon, en liten rulle grovt bröd. Trodde jag satt i BA ekonomi :)
Dock hade den en lite matigare fyllning, skinka och torkade tomater, så det blev en liten matbit. Dock var jag tvungen att ta en sallad också, som egentligen var en kall rätt med lax och fransk potatissallad. Klart mycket bättre.

För övrigt har de ju bytt chipsleverantör till svenska lantchips. I mina ögon, en besvikelse. Lantchips brukar ju annars vara helt OK, men dessa var verkligen smaklösa. Kanske produktions- eller förvaringsfel?
Provade också den nya chokladmuffinsen, klart godkänt. I princip lika bra som den gamla.
Tyvärr fanns inga pizzaslices eftersom de tydligen inte kunde få dessa från cateringfirman på Atens flygplats.

Jag tycker inte det finns något att klaga på!
Om jag får tycka något, och detta är inte klagomål, lite hip som happ om det är plast eller riktiga glas som man serverar vin i.
I går med SK 528 från London var det sex rader plus 33 pax, icke skandinav satt bakom mig och han blev skogstokig när det var kö till främre toaletten, han satt på rad 2 och kastade sig in i galley och talade om för besättningen viken skandal att folk från ekonomiclass fick stå och vänta på toaletten i Businessclass avdelningen.
Kabin chefen sa att kön till främre toaletten fick börja efter rad 6, efter tio minuter så var ju kön framme vid skynket till galley igen och vår "vänn" på rad två muttrade något igen och var skit förbannad på SAS som inte gjorde något åt detta.
Jag tycker nog att SAS borde ha skynke igen, om det är mindre än tre rader plus så behöver man inte dra för gardinen.
Det är nog många inte frekventa SAS passagerare som fattar detta med plus och vad det innebär mot Businessclass

Detta med toalettkön känns ju lite löjligt. Var nånstans står det i bokningsvillkoren för Plus att man ska ha prioriterad tillgång till toalett och att övriga passagerare ej kommer att köa i anslutning till sin sittplats? :)

Toppen