Senaste nytt

Vad tycker du om SAS nya servicekoncept?

kul att se glasen...igen. Men bara till bubblet ? Testade för övrigt smoothien häromdagen och den var riktigt god.

Drack även en öl ur Orrefors-glasen senare, så vet egentligen inte varför jag inte fick det till det röda vinet. Kanske för att crew var lite stressadtpå grund av helt full flygning och att konceptet fortfarande är ganska nytt.

"Overdrivelse fremmer forståelsen" siger et gammelt dansk ordsprog. Selvfølgelig har du ret - jævnfør Wikipedia: SAS offers two service classes for intra-European flights, an economy class called "SAS Go" and a premium economy class called "SAS Plus". The two-class system was introduced in June 2013, when business class was eliminated from intra-European flights
Min pointe er at PLUS ofte bliver opfattet som slags business, da det jo er den bedste klasse SK tilbyder i Europa. Det eneste alternativ til Economy....

Jag tycker synd om den som förväntar sig affärsklasservice ombord på SAS inom Europa ;)

Är ju faktiskt rätt många som gör det, vore nog lika bra att byta namn till economy extra/premium så minskar risken för missförstånd.

Tycker du att namnet SAS Plus utstrålar affärsklass? Det tycker inte jag. Dessutom är det väl, med SAS mått mätt, förhållandevis tydligt vad som faktiskt ingår i SAS Plus.

Fast om man inte vet, och ser två klasser; SAS Go och SAS Plus är det ju inte konstigt att man kan tro att Plus är Business, på samma sett som BA Club Europe inte säger att det är business för en icke initierad. Om det däremot hette economy samt economy extra, då är det ju tydligt.

Fast om man inte vet, och ser två klasser; SAS Go och SAS Plus är det ju inte konstigt att man kan tro att Plus är Business, på samma sett som BA Club Europe inte säger att det är business för en icke initierad. Om det däremot hette economy samt economy extra, då är det ju tydligt.

Undrar om man skulle lyckas med ett claim på denna basis? ;) Nej, men ärligt talat - någon form av eget ansvar får nog passageraren anses ha. Nu för tiden kommer det ju alltid upp någon form av jämförelse när man klickar på biljettypen på SAS hemsida.

Undrar om man skulle lyckas med ett claim på denna basis? ;) Nej, men ärligt talat - någon form av eget ansvar får nog passageraren anses ha. Nu för tiden kommer det ju alltid upp någon form av jämförelse när man klickar på biljettypen på SAS hemsida.

Absolut. Men som man brukar säga: Assumption is the mother of all f...ups. :) Så jag tror nog det finns många resenärer som tror att SAS Plus är business. Om det sen är ett problem eller inte, det är ju en annan femma. :)

På samma sätt blir den besviken som förväntar sig First och får Business.... Men ärligt talat SAS har klart sagt att dom avskaffat Business inom Europa, och det är faktiskt inte en naturlag att det skall finnas Business, oavsett hur mycket du och jag vill det.... :cool:

Toppen