Senaste nytt

Vad tycker du om SAS nya servicekoncept?

Jag har just ankommit ARN efter resa från GOT i GO där det nya konceptet fallerade i min mening. B737-700 med tre i kabinbesättningen, fåtalet rader PLUS och kanske 70%-ig load factor. Resultatet av att jag som nu ändå ville ha en frukostlåda när jag reste i GO blev tyvärr inte bara att jag behövde betala 70 kr för den, jag fick även vänta mer än halva flighten innan servicevagnen hunnit till min rad och personalen hunnit ta betalt av de (ändå ganska få) passagerare som ville köpa något. Nej SAS - det här blev inte bra!

Jag har idag åkt ARN-OSL-HAU i SAS Plus. Hum.... Ok, det verkar som från/till Europa är bättre än tidigare med en måltid i en låda, medan intra-Skandinavien (inklusive inrikes) är sämre.

Med flygtid under 50min på båda, med 8 respektive 10 rader Plus kanske man helt enkelt inte hinner med mera? Ser dock gärna något annat än chips, muffin och choklad som alternativ. Måste finnas något användbart som är lite mer hälsosamt.

Helt orelaterat och OT: nära nita säkerhetspersonalen på Gardermoen som inte kan skilja på en terrorist och ett äldre par på 85 bast. Lite fingerspitzgefuhl kan man väl ha när man knappt kan röra sig.. Stör mig på detta totalt empatilösa beteende.

Jag kan bara inte förstå varför man överhuvudtaget ens har försäljning på små korta hopp inrikes/intra-Norden när kabinbesättningen knappt hinner med att förbereda sina trolleys innan det är dags för landning igen.

Varför inte bara skippa all försäljning på korta flighter och bara erbjuda kaffe/te/vatten/juice gratis på Go medan SAS Plus kan erbjudas en förenklad variant av 3-rätters måltiden?

Fick precis en enkät i mejlen om en SAS-resa jag gjorde i söndags och vad jag bl.a. tyckte om det nya servicekonceptet. Plus ett lass standardfrågor om bemötande, smidighet vid boarding, loungen, incheckningen mm.

Det fåniga är ju att vid valet av hur många tur och retur har du gjort under de senaste 12 månaderna totalt respektive med SAS så är högsta valbara >20... :)

Toppen