Senaste nytt

Vad tycker du om SAS nya servicekoncept?

Jag har inget emot det nya konceptet det jag stör mig på är när det är superinkonsistent. Men vi får ge det lite tid, det tar helt enkelt längre tid för äldre människor att lära sig.

Jepp, om inte ens vi som hänger här hänger med i konceptet, hur ska det gå gå för övriga resenärer (och kabinpersonal) :)

Jag försökte påvisa en diskrepans mellan Long-Haul plus och Europeisk plus till kundtjänst men de förstod inte vad jag menade.

Europeisk Plus: Ät hur mycket kakor/muffins/choklad som du vill
Long-Haul Plus: Ät hur många This is nuts som du vill men betala för kakor/muffins/choklad utöver schemalagd servering

Lustigt nog var jag med på den allra sista flygningen med det gamla cateringkonceptet i SAS Plus, SK 1428 från Köpenhamn till Stockholm med ankomst 23:55.
GT som måltidsdryck - I LIKE :p
Dock verkar det som man inte längre kan beställa/köpa sprit och mousserande vin inom Skandinavien/Finland, endast vin och öl (av alkoholhaltigt) finns på dessa flygningar.
Lustigt nog verkar det som jag även konsumerade den absolut sista gin & tonicen på en SAS-flygning inom Skandinavien (ginflaskorna fanns i galleyt, satt på rad 1 och det var bara till mig de hämtade). Så den får man sätta upp på meritlistan! :D

Lustigt nog verkar det som jag även konsumerade den absolut sista gin & tonicen på en SAS-flygning inom Skandinavien (ginflaskorna fanns i galleyt, satt på rad 1 och det var bara till mig de hämtade). Så den får man sätta upp på meritlistan! :D

Först försvann champagnen och nu GT:n - här blottas avgrunden :mad:

Vann (et glass fra stor flaske) er da visserligen enda gratis, kjenner jeg blir lettere provosert av at enkelte antiSAS-mennesker helst vil fremme negative rykter.

Ja og dem der er pro SAS vil gerne dementere dem....

Nu er jeg selv meget tilfreds med SAS, min mor har arbejdet i SAS i 27 år, jeg har fløjet med SAS 16 af 16 flyvninger de sidste 6 måneder og foretrækker SAS på intra-EU flyvninger da jeg synes de har en fornuftig sammenhæng mellem pris, kvalitet og pointindtjening. Jeg er nok det man kan kalde en trofast og ikke mindst tilfreds SAS kunde.

Meeeeen, SAS er ikke ufejlbarlige, heller ikke set gennem mine øjne. Da jeg i starten af marts fløj ARN-CPH, gjorde de meget ud af at fortælle at kaffe og the er GRATIS, men vand kan KØBES til 25? kr. for en flaske. Dette har jeg oplevet flere gange og er efter min bedste overbevisning den 'rigtige' fortolkning af SAS politik - at de så ofte deler vand ud fra større flasker uden at tage betalt for det er kun positivt, men ikke det der står i deres menu.

Så det du kalder negative ryger er faktisk ofte den virkeligehed man møder oppe mellem skyerne og det provokere mig faktisk lidt at visse proSAS mennesker kalder al kritik for negative rygter. Jeg er meget glad for SAS og har haft mange fantastiske oplevelser med SAS, men der er altså plads til forbedring på visse punkter og det bør man kunne påpege uden at blive kaldt antiSAS.

Dette skal ikke ses som en surt opstød, men det er vigtigt at huske at verden ikke er sort hvid!

Edit:
Den tekst hvori der står kaffe/the/vand er relativt ny, tidligere har der stået kun stået kaffe/the

Last edited:
Jag fick vatten i glas serverat igår mellan AMS-ARN, samt kaffe. Men han som serverade påpekade att han gjorde ett undantag genom att ge mig vatten. Jaha, svarade jag. Orkade inte direkt bry mig. Detta var en Blue1-flygning. Det är bara där jag har råkat ut för, vad jag kan minnas, att de hävdar att vatten bara kan köpas.

Har aldrig råkat ut för att betala för det glas vatten som de häller upp från den stora flaskan... Än...

Ja og dem der er pro SAS vil gerne dementere dem....

Nu er jeg selv meget tilfreds med SAS, min mor har arbejdet i SAS i 27 år, jeg har fløjet med SAS 16 af 16 flyvninger de sidste 6 måneder og foretrækker SAS på intra-EU flyvninger da jeg synes de har en fornuftig sammenhæng mellem pris, kvalitet og pointindtjening. Jeg er nok det man kan kalde en trofast og ikke mindst tilfreds SAS kunde.

Meeeeen, SAS er ikke ufejlbarlige, heller ikke set gennem mine øjne. Da jeg i starten af marts fløj ARN-CPH, gjorde de meget ud af at fortælle at kaffe og the er GRATIS, men vand kan KØBES til 25? kr. for en flaske. Dette har jeg oplevet flere gange og er efter min bedste overbevisning den 'rigtige' fortolkning af SAS politik - at de så ofte deler vand ud fra større flasker uden at tage betalt for det er kun positivt, men ikke det der står i deres menu.

Så det du kalder negative ryger er faktisk ofte den virkeligehed man møder oppe mellem skyerne og det provokere mig faktisk lidt at visse proSAS mennesker kalder al kritik for negative rygter. Jeg er meget glad for SAS og har haft mange fantastiske oplevelser med SAS, men der er altså plads til forbedring på visse punkter og det bør man kunne påpege uden at blive kaldt antiSAS.

Dette skal ikke ses som en surt opstød, men det er vigtigt at huske at verden ikke er sort hvid!

Edit:
Den tekst hvori der står kaffe/the/vand er relativt ny, tidligere har der stået kun stået kaffe/the

Nei, jeg er kun ute etter å klargjøre fakta.

Hvis jeg skriver på internett at Swiss ikke deler ut gratis drikke på economy class - er det da slik at andre ikke skal kommentere slike feilaktige opplysninger?
Hvis jeg skriver at Lufthansa ikke serverer mat på economy class på IC-flights, er man "pro lufthansa" om man kommenterer at "dette er en helt feilaktig påstand"?

Eller kan det være så enkelt at man faktisk er ute etter å framstille noe så enkelt som at påstandene er FEIL? FALSK? Det står svart på hvitt, just presis som at det står svart på hvitt at mat inngår hos Lufthansa på eco, og at drycka inngår hos Swiss på eco, at også vatten inngår gratis hos SAS på eco. Om noen har opplevd motsats på dette - det være Lufthansa, Swiss eller SAS - så skal de sende inn en klage til selskapet.

Selv om man er misfornøyd trenger man jo ikke sette ut falske rykter, hvilket er det som irriterte meg.

Jag fick vatten i glas serverat igår mellan AMS-ARN, samt kaffe. Men han som serverade påpekade att han gjorde ett undantag genom att ge mig vatten. Jaha, svarade jag. Orkade inte direkt bry mig. Detta var en Blue1-flygning. Det är bara där jag har råkat ut för, vad jag kan minnas, att de hävdar att vatten bara kan köpas.

Det serverades gratisvatten ur stor flaska MUC-CPH för en stund sen. Nästan lite balkanfasoner på det hela när man läser andras inlägg. Ingår vatten eller inte ...?
Jacob något du kan fråga sas om ?

Nei, jeg er kun ute etter å klargjøre fakta.

Hvis jeg skriver på internett at Swiss ikke deler ut gratis drikke på economy class - er det da slik at andre ikke skal kommentere slike feilaktige opplysninger?
Hvis jeg skriver at Lufthansa ikke serverer mat på economy class på IC-flights, er man "pro lufthansa" om man kommenterer at "dette er en helt feilaktig påstand"?

Eller kan det være så enkelt at man faktisk er ute etter å framstille noe så enkelt som at påstandene er FEIL? FALSK? Det står svart på hvitt, just presis som at det står svart på hvitt at mat inngår hos Lufthansa på eco, og at drycka inngår hos Swiss på eco, at også vatten inngår gratis hos SAS på eco. Om noen har opplevd motsats på dette - det være Lufthansa, Swiss eller SAS - så skal de sende inn en klage til selskapet.

Selv om man er misfornøyd trenger man jo ikke sette ut falske rykter, hvilket er det som irriterte meg.

Hold da op, der var rigtigt mange dårlige eksempler... En ting er at sige at SAS ikke serverer gratis vand, en anden ting er at opleve at SAS ikke serverer gratis vand. Der går vi vel fra påstand til fakta? Jeg oplevede det & Golfkillen oplevede det.

For lige at få et par ting på plads...

sas.dk skrev:
Rejser i Skandinavien og Europa - alt dette følger med, når du vælger SAS:
Vi byder altid på kaffe og te ombord uanset tidspunktet.

Rejser i Danmark - masser af fordele, når du vælger SAS
Vi byder altid på kaffe og te ombord uanset tidspunktet.
Rejser i Danmark - SAS
Rejser i Skandinavien og Europa - SAS

sas.se skrev:
Många fördelar när du flyger med SAS
Vi bjuder alltid på kaffe och te ombord oavsett var och när du reser
Alltid med SAS - SAS

sas.no skrev:
Reise innenfor Norge - alt dette er inkludert når du velger SAS
Vi byr alltid på kaffe og te om bord

Reise innenfor Skandinavia og Europa - alt dette er inkludert når du velger SAS
Vi byr alltid på kaffe og te om bord
Reise innenfor Norge - SAS
Reise innenfor Skandinavia og Europa - SAS

Nu vil jeg ikke ud i en stor diskussion (en storm i et glas vand??), så dette bliver mit sidste indlæg i denne tråd til jeg har prøvet det nye koncept i SAS Plus.

Toppen