Senaste nytt

Vad tycker du om ett fyr- & femstjärnigt hotell som inte erbjuder gratis internet?

Det är märkligt att det fungerar på detta vis i hotellvärlden när det normala annars är att mer ingår ju mer man betalar. Själv bokar jag inte hotell utan fritt wifi vare sig privat eller i jobbet. Om fritt wifi endast finns att tillgå i lobby eller liknande är det ett gränsfall som jag kan stå ut med om priset är tillräckligt lågt OCH vistelsen är tillräckligt kort.

Tycker likt de flesta andra att det borde vara gratis, men drabbas inte mycket av det själv... De hotell jag besöker inom Accor har alla gratis internet, och på Hilton har jag fått det genom min status.

Om det kostar 20$/€ så struntar jag i internet.... Egentligen är det bara skönt att slippa när man ändå arbetar så mycket framför datorn. När jag fortfarande var aktiv elitidrottare var träningslägren 2-3v utan internet :)...

Har egentligen inget att tillägga, tycker bara det är konstigt att det inte är kutym med fritt wifi på de stora kedjorna när du betalat ~1500kr för ett rym.

Parallellt kan man tycka att det är fräckt av LH att ta ut avgift för internet på planen, speciellt för F.

Det är ju inte speciellt förvånande att de dyra / affärshotellen gör såhär. Privat skulle jag aldrig slanta upp 200 SEK, men när jag jobbar måste jag ha det, det finns inget alternativ. Så hotellet tjänar på det. Visst, de får några negativa kommentarer på Tripadvisor, men om en affärsresenär kollar så bryr han sig inte, företaget betalar. En semesterfirare behöver inte ha Wifi på rummet.

Jag personligen tycker detta är ett ofog som borde bestraffas på något lämpligt sätt!

Say what? Får inte ens HON gratis WiFi då? Det är riktigt snikigt att ta betalt av F-pax tycker jag också.
Nej inte ens HON!

Exakt samma princip, för målgruppen märks det inte ens i plånboken. Gissa varför det är gratis på DY...
Handlar inte om att det märks, bara irriterande att de inte kan baka in kostnaden i biljettpriset. Jobbigt att behöva hala fram kontokortet "bara" för att betala wifi.

Nej inte ens HON!

Shit, sämre än SAS alltså. Riktigt illa. Kikade av nyfikenhet lite på LH's flynet sidor och såg att de påstår att de installerat de i alla LH plan utom 747-800 och A380. Jag är tveksam till att de kommer att lyckas installera det i någon 747-800. :) Det var också lite intressant prissättning. Typ €11 per timme eller det dubbla för 24h.

Shit, sämre än SAS alltså. Riktigt illa. Kikade av nyfikenhet lite på LH's flynet sidor och såg att de påstår att de installerat de i alla LH plan utom 747-800 och A380. Jag är tveksam till att de kommer att lyckas installera det i någon 747-800. :) Det var också lite intressant prissättning. Typ €11 per timme eller det dubbla för 24h.

Ja prissättningen är skum. Varför erbjuda 24h? :rolleyes:
Antagligen rate plan från leverantören, knappast något som är custom made för inflight wifi.

Toppen