Senaste nytt

Vad ska vi göra efter Corona ?

Gargamel

Medlem
Färöarna i augusti och testa deras Hilton om det har öppnat. Bali via Singapore i november vilket blir min första F. Sedan vill jag få till en resa till Shanghai nån gång under perioden maj-april för att säkra Guld med SAS.

Utöver det hoppas jag på bra weekendpriser för att dämpa ressuget mellan de planerade resorna. London med besök på Bubbledog ligger högst upp på önskelistan.
 
Eftersom en hel del resor blir inställda nu under våren, och jag gissar Italien i juni också blir inställt, så får man ju börja planera nya resor. Högst upp på listan ligger Bali i några veckor, men bygger på business-award-tillgång. Annars en road trip i USA, eller kanske safari, eller kanske några lång weekends i Europa, eller kanske...… ja, listan blir längre och längre varje gång jag, hustrun och barnen pratar om detta.
 

Palazzi

Medlem
.....Ett ställe som jag dock gärna besöker så snart det är möjligt är fantastiska Bergamo och tar gärna @Palazzi som guide. Denna ohört vackra stad med trevliga människor som har drabbats så hårt behöver lite kärlek.

Vore bara trevligt @Senator ! Jag får väl åka dit och kika först, så att mina "hidden gems" finns kvar (det är nog inte att räkna med...). Vi har ju alltid Stord annars :)
 

squeezen

Medlem
Svårt att veta vad man exakt ska göra eftersom det är så oklart när det lättar...
Om jag kikar på vad som försvinner nu i och med detta men kan flyttas då det va nöjesresor.
Skulle idag åkt till bangkok med brorsan för att hälsa på en kompis. Detta va award men nu tar vi nog en paid deal nånstans då han behöver säkra guld eftersom nån jobbresa sket sig.

business till NA eller Asien. Flexibelt, hoppas få till i sommar.

9:e maj va det tänkt att va sista hemmamatchen för året för manchester united. Känns ju rätt off och går inte ”flytta på”.
I sommar plan att åka till Los angeles/san fran. Får väl se.
I november/dec. Bangkok igen fast med en polare hans first business+ (dvs first och/eller biz).
Ett par eu resor med jobb, prag och wien april o maj får väl klämmas in i höst. Likaså shanghai.

nu har vi dragit ihop att bygga pool hemma så får väl hänga där
 

Zissou

Medlem
Tanken är att jag ska springa ett lopp i Cortina veckan efter midsommar. Det känns avlägset att det ska ske men jag hoppas verkligen, både för att Dolomiterna är en av världens vackraste platser och för att jag vill stötta Italien efter allt de går igenom just nu. Blir det inställt kommer jag åka dit nästa år istället.

Jag har avbokat Sydkorea (via Japan och Singapore), Hong Kong, Österrike, Chamonix senaste två månaderna så efter sommaren kommer det bli en kavalkad av resor när det är rimligt att resa igen. Jag har Chicago inbokat i slutet på maj där min mamma skulle få åka business för första gången men det blir antagligen i höst.
 
Fint initiativ med den här tråden! Viktigt att kunna lyfta blicken emellanåt och ha saker att se fram emot.

För egen del ser jag fram emot min första First-resa med Singapore Airlines i november. Därifrån vidare till Thailand och en motorcykeltur runt Mae Hong Son-loopen i norr. Allt förutsatt att situationen tillåter.

Jag tror dock att efter den här erfarenheten kommer man, i alla fall jag, att vara tacksam även för minsta lilla. Visst ska det bli kul att åka First, men jag kan nästan lika mycket längta efter ett normalläge där man kan få chans att uppskatta de små och enkla sakerna, som en fika i SAS inrikeslounge på Arlandas terminal 4, ljudet av rullväskan mot flygplatsgolvet eller känslan i magen vid takeoff... Hoppas det inte dröjer allt för länge dit.
 
Någon eller några av de uppskjutna jobbresorna till Polen, Italien, Ryssland, UAE, Indien och Kina hoppas jag kunna genomföra efter sommaren.

På det privata planet tänker jag mig att det blir ett par inrikesresor under sommaren.

Ser också framför mig en USA resa till hösten tillsammans med ett av mina barn.

Till sist hoppas jag också att jag och hustrun ska kunna ge oss av någonstans. Troligtvis till Asien.
 

Fredrik

Medlem
Om världen har öppnat hoppas jag kunna åka till Australien eller Nya Zeeland nästa vinter. Det är förmodligen väl optimistiskt men man får väl hoppas.
 
Toppen