Senaste nytt

Vad serveras i SAS Loungen idag?

Vem är först att tröttna på Grisen? ;)
Jag har idag jämfört Arlandas och Kastrups versioner. Arlanda bjöd miniatyr-tortillor med pulled pork, medan Kastrups tortilla (fullkorn) var tillräckligt stor. Tyckte det var ingen skillnad på smaken, men fattade inte riktigt hur man använder miniatyr-tortillan. Jag börjar bli litet trött på det redan nu, hoppas att det blir rotation.

På Landvetter, dit den varma maten ännu inte nått, har jag fått något jag inte ätit förut.
Kyckling, pärlgryn med ärtor och basilika, tomatrelish, grönsaker (cocktailtomater, gurka, etc). och picklade sommargrönsaker.

De två intressanta sakerna: Det var en för mig ny rätt och Landvetter har som businesslounge alltid serverar minimalt med protein och alltid uppblandat i en sallad. Positiv förändring, tycker jag.

Sen har sommaren kommit, för cavan är utbytt mot rosé på flaska: Bonnet Rosé.
Réserve de Bonnet Rosé

Last edited:
På Landvetter, dit den varma maten ännu inte nått, har jag fått något jag inte ätit förut.
Kyckling, pärlgryn med ärtor och basilika, tomatrelish, grönsaker (cocktailtomater, gurka, etc). och picklade sommargrönsaker.

De två intressanta sakerna: Det var en för mig ny rätt och Landvetter har som businesslounge alltid serverar minimalt med protein och alltid uppblandat i en sallad. Positiv förändring, tycker jag.
Glädjen kom dock av sig väl ombord, när dagens Fresh bite, var exakt samma sak som det som serverades i loungen. SASs cateringkök satsar återigen på variation...

Toppen