Senaste nytt

Vad samlar ni på? Förutom poäng och stämplar i passet

Har en förmåga att samla på block & pennor från alla hotell jag bott på, blir en ansenlig mängd. Barnen har nu tagit över detta och de är mycket effektivare än mig själv. De plockar med sig från golfklubbar, hotell,restauranger ja alla möjliga ställen.

Jag samlar sedan länge på sedlar från landet jag besökt. Jag ska alltid ha den lägsta valören. Tycker därför det är lite tråkigt att resa till Euro-länder... :)

Min mamma samlar på fingerborgar från städer/delstater/länder. Detta gör att alla hjälper henne att samla och hon har flera hundra.

Jag samlar på små sockerpåsar åt en tjejkompis från kafeer och restauranger. Har ännu en burk att leverera med ca 2kg. Dock många dubbletter från starbucks och BA. Snyggast paket just nu är Bracafe i Barca som har en bild på Don German =)

Jag kom just på den mest udda samling jag hört talas om. En kollega samlar på pass. Och då pratar vi om egna pass och från olika länder, dvs att hämta ut 10st svenska hos polisen räknas inte. Ska man pyssla med det får man jobba lite för att få ihop sin samling...

När jag var yngre samlade jag på salt & peppar från olika flygbolag. Det var min pappa som tog hem dessa efter sina tjänsteresor. Tror jag kom upp i 10 liter innan jag avvecklade samlingen.

Efter att ha samlat socker från världens alla hörn så tröttnade jag på det efter några år och nu står dom i en skål på köksbordet för de som använder socker i kaffet.

Nu har jag en lite mer udda samlarmani och det är nyckelkort från hotell jag bott på. Alla nyckelkort som "glöms" att lämna in vid utcheckningen får snällt följa med hem. Sedan har jag köpt en magnetplatta med självhäftande baksida, en fyrkant något mindre än nyckelkortet klistras på baksidan och vips så har jag mina egna originella kylskåpsmagneter.

Samlar är väl kanske fel ord, men jag för statistik över flighter och reg.nr på de flygplan jag åkt med. "Tyvärr" är jag nästan lika nördig med bilar och deras reg.nr...

Toppen