Senaste nytt

Vad packar du alltid i väskan?

Why!? Bagagevåg är ju helt meningslöst. Den tar bara plats och adderar vikt. Alla hotel kan prestera en vanlig våg om man frågar och är det så att vikt är ett problem så får man vara beredd på att packa om på flygplatsen. Men om man bara höftar lite så att alla väskor är ungefär lika tunga så löser det sig oftast.

Om bagagevågen löste problemet med övervikt totalt kunde jag förstå det hela, men det gör den inte. Jag spenderar hellre min tillåtna vikt på nyttolast.
.

Jag har alltid baggagevåg i laptopväskan. Har haft väldigt stor nytta av den vid ett flertal tillfällen.
Kör med den här: Bagagevåg > Övriga vågar | Kjell.com
Väger väl ett par 10 tals gram och tar mindre plats än en mus.

Pennor har jag alltid minst 3 av oxå, får nästan alltd låna ut till stolsgrannen :)

Alla hotel kan prestera en vanlig våg om man frågar och är det så att vikt är ett problem så får man vara beredd på att packa om på flygplatsen.
Vist kan man låna på hotell men det tar tid och dessutom kanske man inte bor på hotell, hyrt hus, bekanta mm. mm. Och att packa om på flygplatsen undviker jag i det längsta. Sen kan man vilja veta vikten om man överväger ett inköp och är osäker på om det "ryms" inom viktgränsen. Så jag tycker nog vågen är värd sin (lilla) vikt.

Sen beror det naturligtvis på typ av resa. Inrikes jobbresa över dagen eller en månad i hyrt hus på semester i Thailand är en rätt stor skillnad.

Lite beroende på typ av resa och så, men här är ett urval av saker som kan vara med i väskan/väskorna:
Tvättpåsar, använder oftast Apple Store's utmärkta påsar, både de stora och de små. Har oftast med mig en liten i dags-väskan oxå om resmålet erbjuder bad av olika sorter (spa/strand osv).
Bagagevågen är given.
Förgrenings/förlängningssladd. På så sätt slipper jag ladda mobilen i andra änden av rummet. Allt för ofta finns det inte eluttag inom sladdlängd från sängen.
Sykit, inte så mkt för att laga saker som för att punktera ev skoskavsblåsor eller pilla ut spetor.
Mifi
Några påsar Earl Grey. Ofta finns det vattenkokare på rummen, å en uppsjö med suspekta teer och på sin höjd en drickbar påse.
QC15 (fast dem har jag på mig)
GP Powerpack för att kunna ladda iPad/iPhone

Ett par tvättpåsar, inköpta hos Travel Heroes (när de hade en butik i stan', nu finns de endast på nätet), en liten no-name kombi med kniv och kapsyl/korkskruv .. hängt med sedan jag fick den, visat sig bra på vissa billigare hotell eller om det blir en pic-nick. Adaptrar för främst USA och en för engelska uttag, och en eller två laddare för mobilerna och iPode:en.

Brukade ha med mig några engångs-bubbelplastpåsar för att transportera hem vinflaskor. De föslöts och var sedan helt täta om flaskan inuti skulle läcka eller gå sönder, vilket inte har hänt hittills. Köpte en större förpackning också hos Travel Heroes, men nu är de slut.

Skohorn har man i innerfickan på kavajen. Då går det fortare att få fram det när man behöver det och det finns tillgängligt ifall man vill ta av sig skorna ombord.

Ursäkta, är inte du ganska nyutexaminerad? Jag kan på rak arm tänka mig 3 olika sätt att öppna en vinflaska, varav den @palmen länkade video till är den elegantaste...

Why!? Bagagevåg är ju helt meningslöst. Den tar bara plats och adderar vikt. Alla hotel kan prestera en vanlig våg om man frågar och är det så att vikt är ett problem så får man vara beredd på att packa om på flygplatsen. Men om man bara höftar lite så att alla väskor är ungefär lika tunga så löser det sig oftast.

Om bagagevågen löste problemet med övervikt totalt kunde jag förstå det hela, men det gör den inte. Jag spenderar hellre min tillåtna vikt på nyttolast.

En sak som jag ofta har med mig, är en lång HDMI-kabel samt en portabel WiFi-hotspot. Dessa två saker är livräddare ibland...

Jag har en bagagevåg som är stor som en iPhone och väger långt under hundra gram.
Jag flyger mycket där man kan förvänta sig att de inte pratar engelska, då är det skönt att med handrörelser försöka prata om hur mycket bagaget väger.
Jag har varit på flera hotell det senaste året som inte har haft någon bagagevåg, så där får jag tyvärr säga emot dig.

Ett tillägg efter ditt inlägg, jag har alltid med en liten wifirouter.

Hmm... Jeg har meget få faste indslag i min taske, der er dog én ting jeg altid har med. Ekstra BusinessClass.dk tags - super praktiske hvis man nu skulle møde en tag-løs BusinessClass'er.

De har allerede været 'nødvendige' flere gange, ex. i SAS Plus på vej til Stavanger, i Indenrigsloungen i Oslo, Radisson Blu Falconer og på Manila Ninoy Aquino lufthavn, for bare at nævne et udvalg :)

Just korkskruv har jag slutat med då jag oftast reser med handbaggage och den har blivit omhändertagen 2 gånger
Der findes rejse-udgaver i hård plast som er i to dele og som intet fylder. Mange firmaer har dem som gimmick med påtrykt logo. Den er altid i min håndbagage - sammen med mit elskede champagne/vinglas som får mig til at glemme at jeg sidder i økonomi-klasse - hvis uheldet er ude...

Toppen