Senaste nytt

Vad kan man hitta på i Hamburg?

Brandten

Medlem
Gör det inte. Kollar man omdömena och resebloggarna om just detta ser man att tiderna är tämligen rätt. Köp en slottid eller gå dit när väntetiden är kort. De har ju öppet länge om dagarna så det brukar gå att hitta.
Tidiga tider och långa dagar kan jag tyvärr inte ta hänsyn till den här gången. Landar kl0900 och flyger hem kl1545 så där emellan ska jag alltså försöka hitta på något. I värsta fall (läs bästa! :) ) så blir det väl 6h fika i loungen.
 

NyfikenGrau

Medlem
Du har mindre tid än jag trodde först, men bara gå dit och kolla kön på morgonen när du kommer och så klart kolla då och då i förväg om någon ångrat sig så det kanske finns nån restplats online.
Du har ju en stor fördel i att du är helt själv så du kan gå dit på vinst och förlust, bara är en person och inte behöver göra nån annan (särskilt inte barn!) besviken.
 

Anders R

Medlem
Gjorde en mileagerun i Januari samma tider.. Tog tåget in till stan och promenerade i Speicherstadt sen tillbaka och fikade i Senatorloungen..
13F75988-AC38-480E-B436-BF7AB734AC66.jpeg
F2361977-B940-41D0-97EC-1B361A8C67E5.jpeg
 
Last edited:

rsimon

Medlem

Rebel

Medlem
Tidiga tider och långa dagar kan jag tyvärr inte ta hänsyn till den här gången. Landar kl0900 och flyger hem kl1545 så där emellan ska jag alltså försöka hitta på något. I värsta fall (läs bästa! :) ) så blir det väl 6h fika i loungen.
Tiden går fort där inne, tro mig.

Det är några år sen jag var där, innan dom utökade och byggde bron över.
Då fanns bara en tour bakom. Men den är helt värd det. Har du tid så boka den.

Det var i den gamla delen, den nya har dom nog byggt ganska fort så det finns nog inte lika mycket roliga detaljer
Jag vet inte omd den gamla är norr eller söder men det går nog att googla.
 

Erik M

Medlem
Nu till helgen blir det två kvällar i Hamburg.
Har någon tips på var jag äter bra tysk mat i smittsäker miljö? Dvs glesbefolkat och/eller (mer eller mindre) utomhus?
 
Toppen