Senaste nytt

Vad kan man hitta på i Hamburg?

Brandten

Medlem
Tänkte ta en sväng till Miniatur Wunderland den 18/2 men hittar bara en massa specialgrejer när jag ska köpa biljett.
Inte intresserad av varken VR, Behind the Scenes eller Crazy Shrink ;D och undrar om någon varit där och har tips på en enklare biljett att bara ta sig in till landskapet, fota lite och sen tillbaka till HAM.

1675695829904.png
 

Brandten

Medlem
Kikade nu även på Airbus Factory Tour men även där tycker jag att Tyskarna krånglar till biljettsystemet helt i onödan.
Vad hände med: Engelska -> Tour -> Köpa enkelbiljett -> Betala med Amex utan en massa "erbjudande" om extratjänster -> Gå dit, fota, dra? :)
 

jacoph

Medlem
Tänkte ta en sväng till Miniatur Wunderland den 18/2 men hittar bara en massa specialgrejer när jag ska köpa biljett.
Inte intresserad av varken VR, Behind the Scenes eller Crazy Shrink ;D och undrar om någon varit där och har tips på en enklare biljett att bara ta sig in till landskapet, fota lite och sen tillbaka till HAM.

Visa bifogad bild 138731
Ofta fullt på Miniatur Wunderland om du inte bokar långt i förväg, särskilt på lov och helger. VR-paketet kan vara ett sätt att få plats om det är fullt på de vanliga biljetterna.
 

NyfikenGrau

Medlem
Jag har aldrig varit på Miniaturland men tyska sidan visar en del tillgänglighet på morgonen 18/2 som verkar vara det du söker.


Inget extra på dessa mer än att det ingår en hamnrundtur som det ser ut, men det kanske ändå behövs för att ta sig till Miniaturland?

Alla dessa visas även på engelska sidan ser jag nu.
 

Erik M

Medlem
Har man barn kan man passa på att vaccinera dem mot covid.
Det blev en helmysig utflykt med min fyraåring i höstas.
 

Brandten

Medlem
Jag har aldrig varit på Miniaturland men tyska sidan visar en del tillgänglighet på morgonen 18/2 som verkar vara det du söker.


Inget extra på dessa mer än att det ingår en hamnrundtur som det ser ut, men det kanske ändå behövs för att ta sig till Miniaturland?

Alla dessa visas även på engelska sidan ser jag nu.
Jag kanske hänger upp mig i det här....

1675757225437.png






När det kanske räcker med det här (dock går det inte att komma vidare i något steg utan att välja något add-on enligt min första post).
1675757306458.png
 

NyfikenGrau

Medlem
När det kanske räcker med det här (dock går det inte att komma vidare i något steg utan att välja något add-on enligt min första post).

Ok ser det nu! Den som visas som tillgänglig där är nog med väntetid om jag förstår det rätt?
Annars finns ju slots utan väntetid med insläpp tidigt på morgonen (insläpp 0700-0730 eller 0730-0800) med många biljetter kvar.

Om du inte kan vara där så tidigt så skulle jag bara åka dit och ställa mig i kön direkt. Känner igen systemet från Zoo-Aquarium här i Berlin, var fullbokat online men ingen kö alls när man kom dit "obokad". Kan ju inte lova att det är så vid Miniatur men värt ett försök.
 
Last edited:
Toppen