Senaste nytt

Vad jobbar ni med? (Presentation av medlemmar)

Eftersom jag fick ett mail av ett troll som undrade om jag som statligt anställd använde poäng jag tjänat i tjänsten till en bonusresa för privat bruk (efter att skrivit ett inlägg här) tänkte jag att det är lika bra att vara öppen med mitt jobb och vad jag gör. Jag är Internationell chef på ett av Sveriges främsta universitet i södra Sverige, vilket innebär många resor till Stockholm, inom Europa och resten av världen. Alltid i ekonomi, med vissa undantag i Premium Economy (PLUS) - då det inte finns andra biljetter, eller när Plus är billigare eller när en mer flexibel biljett krävs för jobbet (inom Europa).

För att vara övertydlig, alla poäng jag tjänar på jobbresor används antingen till uppgradering för jobbresor eller till bonusresor för jobbet. Poäng jag tjänar på mina privata kreditkort, privata resor och annat använder jag till mitt privata resande. Poängen jag använde för min julresa var alla privata med min privata AMEX 2-4-1 och jag betalade skatterna själv med. Även om jag kommer jobba några dagar i samband med resan så väljer jag att ta det privat då det kan uppfattas fel att man försöker kombinera jobb med semester.

För mig är det oerhört viktigt att skilja på detta då det tydligen finns folk som inte har något bättre för sig än att hitta misstag hos offentligt anställda.
ojoj

Last edited:
Hiho!

Precis börjat fatta intresse för detta med Poäng och flygande. Bläddrat runt på sidan ett bra tag men nu bestämt mig för att registrera mig. :)

25 årig student i Stockholms området. Ligger runt 10-20 flights per år men det ökar för varje år.

Jag jobbar som cabin crew med bas på London Heathrow, så blir en del flygande, både långt och kort, i jobb och privat.

Man, 38 år. Jobbar som IT-projektledare inom FN. Först 2.5 år i Geneve (MM Senator) och nu 2.5 år i New York (UA1k). Sista adress i Sverige var Stockholm (och Hilton Slussen mitt "hem" när jag hälsar på).
Något otippat så har jag absolut inga jobbresor trots att jag jobbar för världens mest internationella arbetsgivare...

Kul med 3 "nya" medlemar (även om två av er varit med sedan 2014) på forumet som presenterar sig, välkomna hit!

Jag är i sena 20-årsåldern och jobbar inom wealth management. Mitt liv spenderas till stor del på plan men även i många intressanta städer - med fokus på Abu Dhabi, New York, Zürich och Frankfurt. Det är ett riktigt kul men hektiskt jobb men som jag ändå stortrivs med, då jag utöver fokusstäderna får besöka många intressanta städer, alltifrån Buenos Aires till Hong Kong. Jag är född i New York med amerikansk far och svensk mor och bott den största delen av mitt liv utomlands (därav min trasiga svenska).

Jag har en stor kärlek för Lufthansa - men olikt många andra så gillar jag inte Swiss lika mycket. Det är kul att flyga - men inte riktigt lika kul som det brukade vara när man började. Jag flyger i regel åtminstone 3-4 long haul i månaden och resandet sker exklusivt i C/F och i så stor utsträckning som möjligt endast med LH Group, med anledning av att vårt företag har ett långvarigt förhållande och mycket förmånliga priser hos LH.
HON?

Hej på er!

Ny här och tänkte att som när man träffar folk första gången, så är det brukligt med presentation.
30+ med fru och barn, bosatt i Göteborg, ingenjör och jobbar här i stan på ett statligt energibolag.

Jobbresorna är få, fem vändor till ARN per år ungefär. Privat lite mer intresserad, med förkärlek till BA och USA. I snitt två longhaul per år och två resor till London, varav en longhaul per år i CW(bokar rea pris för att vi uppskattar komforten) gör att både jag och frugan är Bronze BAEC. Fick barn nyligen dock så får se om det står sig. Tveksamt då ekonomin blir lite mer ansträngd ett par år. Resandet tänker vi dock hålla igång med. Åtta ben har lilla undret hunnit med hittills under hennes första år dock ingen longhaul men den kommer om två veckor.

Känner att det är dags att skriva några rader om mig själv. Har trots allt hängt här i över fyra år, men mest i det tysta (har tex inte access till marknadsplatsen än:p)

Nyss fyllda 30, bor i Stockholm och jobbar inom mjukvaruutveckling mot finanssektorn. Började bli en 'medveten resenär' runt 2011 när jag som konsult veckopendlade till Holland. Fick då samtidigt upp ögonen för businessclass.se och har spenderat ohälsosamt mycket tid här sen dess:)

Nu för tiden är det inga resor i tjänsten men jag och frugan älskar att resa och uppleva nya saker, så det blir en hel del flygande trots allt!

Vill även passa på att tacka för ett otroligt trevligt och välskött forum!

Kör en liten kort presentation av mig med, relativt ny på forumet som jag är.

Driver eget konsultbolag med inriktning mot IT och fordonsindustri.
Arbetar i dagsläget mot ett stort lastbilsbolag från Västkusten ;)
Bor i Göteborg med min sambo.

Får resa rätt mycket i tjänsten då det finns behov av kompetens på samtliga fabriker världen över vilket passar mig perfekt.
Det bästa är när jag kan kombinera tjänste-och privatresa men det är inte alltid så lätt att passa in det med min partners arbete.
I höst blir det två USA-vändor och direkt efter nyår hägrar Tokyo och Bangkok, så jag är rätt nöjd på tjänsteresa-fronten just nu.

Nybliven medlem, både här, Eurobonus och Air Berlin.
33 år från Gävle, arbetar med försäljning.

Reser främst mellan ARN och MMX i tjänsten, men det blir nån sväng till Tyskland också.
Nyss blivit EBS men siktar på guld under 2016.

Privat så reser vi så mycket vi får tid till, främst inom Europa men det brukar bli nån sväng till USA också. =)

Toppen