Senaste nytt

Vad jobbar ni med? (Presentation av medlemmar)

Man, 29 år och jobbar som sjuksköterska. Bytte nyss arbetsgivare från landstinget till bemanningsföretag vilket gör att jag får en högre lön och kan lägga mitt schema hur jag vill. Detta har lett till att jag har mer fritid och som den rastlösa själen jag egentligen är jag en väldigt impulsiv människa. När jag är uttråkad, bokar jag en resa över en weekend i någon europeisk storstad. Mitt intresse för flyg började inte förrän förra året när jag skaffade mitt eurobonus kort. Då började jag även bli intresserad av olika flygplansmodeller likaså. Har ännu inte fått åka Dreamlinern eller A380 men vill gärna göra det.
Har iår lyckas nå EB silver, får se om jag kan nå guld nästa år. De roligaste flygresorna och människorna (mest öppna) har jag faktiskt träffat genom att åka United eller british airways. De tråkigaste måste nog ha varit med SAS, faktiskt. Men men.
Jobba mot Norge så dubblar du lönen och får guldkort på några månader. På många ställen är hälften svenskar på bemanning.

Har ännu inte fått åka Dreamlinern eller A380 men vill gärna göra det.
Du kan också flyga Dreamliner inom Europa. T ex mellan Frankfurt-Madrid med LAN:s Dreamliner.
Fifth freedom linjer i Europa | Sida 6 | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor

I Economy class kostar en tur&retur från ca en tusenlapp men i Business class biljett t/r är överkomligt pris också.
Det kostar från ca 285 EUR inkl. skatter.
[Economy class] Frankfurt-Madrid T/R, LAN, 1.050 SEK inkl. skatter | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor

Ja, då kan väl jag också skriva nåt.

Går sista terminen på Gymnasiet i Helsingborg, tekniklinjen. Efter att ha fyllt 18 i vintras så har jag börja resa själv och har redan varit i New York och Amsterdam, där jag fick en gratis uppgradering på flyget till New York och åkt SAS plus till och från Amsterdam i helgen. Har för närvarande 5 resor bokade i år, efter resan till Tokyo har jag British Airways Bronze, inte så mycket men ska försöka få silver i år. Är världens flygplansnörd och har åkt med bl.a Boeing 747, 787 och en den mäktigaste av dem alla Airbus A380.

Last edited:
Jobba mot Norge så dubblar du lönen och får guldkort på några månader. På många ställen är hälften svenskar på bemanning.

Hehe, har ökat min lön från 24 till 35 via bemanningsföretag här i Sverige. Norge finns på kartan men väntar nåt år till.

Du kan också flyga Dreamliner inom Europa. T ex mellan Frankfurt-Madrid med LAN:s Dreamliner.
Fifth freedom linjer i Europa | Sida 6 | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor

I Economy class kostar en tur&retur från ca en tusenlapp men i Business class biljett t/r är överkomligt pris också.
Det kostar från ca 285 EUR inkl. skatter.
[Economy class] Frankfurt-Madrid T/R, LAN, 1.050 SEK inkl. skatter | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor

Oj, tack så mkt! Ser mycket intressant ut!

Efter att ha spanat in och följt forumet under en längre tid är det dags att bli medlem. Uppskattar verkligen allt engagemang och all kunskap som sprids här! Kul att äntligen ha tagit steget! :)

Själv är jag 30 år och arbetar som Verksamhetskonsult inom IT. Med kunder spridda i Skandinavien, så innebär det att i snitt varannan dag tillbringas någon annanstans än hemma. Hemma som annars är Göteborg.

Efter att ha spanat in och följt forumet under en längre tid är det dags att bli medlem. Uppskattar verkligen allt engagemang och all kunskap som sprids här! Kul att äntligen ha tagit steget! :)

Själv är jag 30 år och arbetar som Verksamhetskonsult inom IT. Med kunder spridda i Skandinavien, så innebär det att i snitt varannan dag tillbringas någon annanstans än hemma. Hemma som annars är Göteborg.
Velkommen til! Cool at du tog skridtet fra "Lurker" til medlem :)

Har insett att jag efter snart fyra år som medlem inte har presenterat mig i den här tråden än: Man 22 år från Västerås. Har varit student inom företagsekonomi med inriktning på marknadsföring, men tog examen i Januari i år. Arbetsmarknaden för marknadsförare är tyvärr inte den bästa, så jag ger det ett par månader till innan jag återgår till studierna för en MBA. Har än så länge inte blivit några tjänsteresor och allt resande sker privat. Gör i dagsläget omkring 40-50 segment per år, vilket blir ungefär en Europaresa per månad och två long hauls per år. Inom Europa reser jag uteslutande i Economy då jag inte ser något behov med att betala 3ggr priset för en Business biljett. På long haul är det uteslutande Business som gäller.

I och med att jag idag flyger mitt första segment på vägen mot EBG tänkte jag att det kunde vara passande med en presentation. :)

22 år gammal kille ursprungligen från Göteborg som för tillfället håller till i Milano för utbytesstudier. Läser för tillfället främst strategisk marknadsföring, och har tidigt varit fokuserad på statistik och nationalekonomi. Kommer till hösten dock sadla om och studera matematik då jag kommit fram till att det är det jag verkligen brinner för. Har även spenderat mina gymnasieår i Bryssel då familjen flyttade dit pga jobb.

Upptäckte BC slumpmässigt efter att en kompis kommenterade att jag flög "mycket" och undrade ifall jag hade guldkort hos SAS. Detta var ju inte fallet då det tidigare blivit ca 4 resor per år till Bryssel plus ytterligare någon weekend på andra håll, men började ändå undersöka vad som krävdes. Insåg att jag med mina 20 regelbundna segment var halvvägs till EBG och bestämde mig för att se om jag kunde få ihop de som återstod då jag stortrivs på flygplatser och gillar att flyga. Har hängt på forumet några månader och mest läst men bestämde mig för att registrera mig och bli mer aktiv nu när jag börjar flyga "på riktigt". ;)

I och med att jag idag flyger mitt första segment på vägen mot EBG tänkte jag att det kunde vara passande med en presentation. :)

22 år gammal kille ursprungligen från Göteborg som för tillfället håller till i Milano för utbytesstudier. Läser för tillfället främst strategisk marknadsföring, och har tidigt varit fokuserad på statistik och nationalekonomi. Kommer till hösten dock sadla om och studera matematik då jag kommit fram till att det är det jag verkligen brinner för. Har även spenderat mina gymnasieår i Bryssel då familjen flyttade dit pga jobb.

Upptäckte BC slumpmässigt efter att en kompis kommenterade att jag flög "mycket" och undrade ifall jag hade guldkort hos SAS. Detta var ju inte fallet då det tidigare blivit ca 4 resor per år till Bryssel plus ytterligare någon weekend på andra håll, men började ändå undersöka vad som krävdes. Insåg att jag med mina 20 regelbundna segment var halvvägs till EBG och bestämde mig för att se om jag kunde få ihop de som återstod då jag stortrivs på flygplatser och gillar att flyga. Har hängt på forumet några månader och mest läst men bestämde mig för att registrera mig och bli mer aktiv nu när jag börjar flyga "på riktigt". ;)
Välkommen! Har du gått på SSB i Bryssel?

Toppen