Senaste nytt

Vad jobbar ni med? (Presentation av medlemmar)

Den tanken har funnits i mitt huvud, men, vad jag förstår så är det Lufthansas F som är bland de bättre, men de släpper bara med 14 dagars förbehåll och det fungerar oftast inte så bra för mig, speciellt inte när jag tänkt stanna ett litet tag på destinationen i samma veva. Finns dock andra möjligheter att boka någon bra F, gärna till Nordamerika, med bättre framförhållning så är jag "all ears" :)

Annars känns Stockholm-Sydamerika i C rätt trevligt för en tidigare all Y-resenär :D

Ett alternativ där är väl att se till att spara ihop nog med poäng för en resa i F (eller åtminstone se till att man har de poängen redo två veckor innan resan), men boka en resa i C med god framförhållning så snart man vet vart man vill åka och när. Två veckor innan avfärd så kan man då hålla koll på om det dyker upp platser i LH F och i så fall boka om (åtminstone utresan - ska man vara borta mer än två veckor så kommer det ju inte att dyka upp F-platser till hemresan innan man åkt).
På så sätt är man garanterad att det blir en resa, och dyker det upp platser i F så får man se det som en trevlig bonus.

Så om jag tolkar @Thornado rätt så är det inga problem att boka om en bonusresa i C till F? Hur fungerar det med poängkostnaden för EuroBonus, blir det då två st. enkelresor, en i C och en i F och där med 60% av poängkostnaden för båda?

Jag gillar idén med att kanske kunna försöka få en väg i F, även om jag som @Pho säger tror att jag kommer att ha ett brett smile på läpparna även i "bara" C =}

Så om jag tolkar @Thornado rätt så är det inga problem att boka om en bonusresa i C till F? Hur fungerar det med poängkostnaden för EuroBonus, blir det då två st. enkelresor, en i C och en i F och där med 60% av poängkostnaden för båda?

Jag gillar idén med att kanske kunna försöka få en väg i F, även om jag som @Pho säger tror att jag kommer att ha ett brett smile på läpparna även i "bara" C =}
Om du bokar F så debiteras du tur och retur i F, om du inte begår att det ska vara två enkelresor, en i F och en i C men tror inte det är lönsamt.
Jag skulel gjort precis som Thornado, boka en resa i C du är nöjd med, när sedan Lufthansa släpper platser 14 dagar innan (fram tills dagen innan) så skulle jag leta efter LH F istället och boka om till detta. Du får då lägga till mellanskillnadne från C till F på den sträckan du åker. Eventuellt även en ombokningsavgift på 150 kronor.

Så exempel, med hijacked thread....

Bokar ARN-FRA-SEA i C för 110k ToR
Hittar en F på ditvägen, blir då skillnaden 50% av 40k (110k för C, 150k för F) ?

Jag gav mig till känna först i en tråd som handlade om strejken på Norwegian, där jag ryckte ut till deras försvar. Jag medger att jag får anses partisk i frågan.

20-nånting år gammal med ungefär 5 års erfarenhet som pilot i diverse flygbolag. Jobbar nu på SAS.

Har stort intresse för businessclass.se, premiumresande och prisvärd lyx ;) Svarar gärna på eventuella tekniska frågor från medlemmar, även om jag vet att det finns andra piloter på forumet.

Glömde ju tillägga att under min tid i Sydafrika tog jag flygcert (gjorde klart det jag påbörjat på SAS Flygklubb på Bromma och Barkarby) och flög en hel del i Afrika innan jag flyttade hem igen. :)

Man, 29 år och jobbar som sjuksköterska. Bytte nyss arbetsgivare från landstinget till bemanningsföretag vilket gör att jag får en högre lön och kan lägga mitt schema hur jag vill. Detta har lett till att jag har mer fritid och som den rastlösa själen jag egentligen är jag en väldigt impulsiv människa. När jag är uttråkad, bokar jag en resa över en weekend i någon europeisk storstad. Mitt intresse för flyg började inte förrän förra året när jag skaffade mitt eurobonus kort. Då började jag även bli intresserad av olika flygplansmodeller likaså. Har ännu inte fått åka Dreamlinern eller A380 men vill gärna göra det.

Har iår lyckas nå EB silver, får se om jag kan nå guld nästa år. De roligaste flygresorna och människorna (mest öppna) har jag faktiskt träffat genom att åka United eller british airways. De tråkigaste måste nog ha varit med SAS, faktiskt. Men men.

Toppen