Thornado
Medlem
Den tanken har funnits i mitt huvud, men, vad jag förstår så är det Lufthansas F som är bland de bättre, men de släpper bara med 14 dagars förbehåll och det fungerar oftast inte så bra för mig, speciellt inte när jag tänkt stanna ett litet tag på destinationen i samma veva. Finns dock andra möjligheter att boka någon bra F, gärna till Nordamerika, med bättre framförhållning så är jag "all ears"
Annars känns Stockholm-Sydamerika i C rätt trevligt för en tidigare all Y-resenär![]()
Ett alternativ där är väl att se till att spara ihop nog med poäng för en resa i F (eller åtminstone se till att man har de poängen redo två veckor innan resan), men boka en resa i C med god framförhållning så snart man vet vart man vill åka och när. Två veckor innan avfärd så kan man då hålla koll på om det dyker upp platser i LH F och i så fall boka om (åtminstone utresan - ska man vara borta mer än två veckor så kommer det ju inte att dyka upp F-platser till hemresan innan man åkt).
På så sätt är man garanterad att det blir en resa, och dyker det upp platser i F så får man se det som en trevlig bonus.