Senaste nytt

Vad jobbar ni med? (Presentation av medlemmar)

Man 31 år, jobbar med business support, gillar bekvämlighet och pluskant i tillvaron men har alltid tänkt att speciellt business är för dyrt. Fick upp ögonen för poängsamlande nått år sen eller två men först nu i år kör jag igång ordentligt. Planen är att spara ihop till business för mig och tjejen till USA / Asien senare i år eller nästa. :)

Jag jobbar med IT säkerhet. 36 år gammal. Flyttade upp från västkusten till Åre för 2 år sedan. Älskat flygresor sen jag var 6 år och flög med SAS MD80 mellan GOT och ARN. Rest sen jag var liten, inrikes och utrikes. USA klar favorit. Status hos flygbolag och hotell är något jag tycker är ”pricken över i”. Favorit destination är LAX, favoritort Santa Monica. Älskar allt med teknik o data. Flyger helst med SAS. Byter bolag bara när jag måste pga destination. Eurobonus medlem sedan 2005. EBG.

Last edited:
Fyller 40 till sommaren.
Jobbar som Release Train Engineer hos en automotive OEM.
Har i dagsläget ingen FF status då mina resor spretar för mycket gällande bolag och allianser.
Flyger primärt med LH och AF/KLM
Hilton är min primära kedja för boende (Gold sedan 2003 men halkade ner till Silver 1/4 i år, men är tillbaka på Gold igen från och med idag).
Mål med poängsamlandet: 1 000 000 Hilton Honor poäng.
Reser gärna med familjen till Florida och Malta. Vi har redan bokat jul och nyår i Florida, gjordes i januari samma dag som hemresa datumet öppnades upp i bokningssystemen.
Jag har alltid tyckt om att resa, ända sedan barnsben, detta har följt med hela livet, med familjen blir det en långresa per år, en sommarvecka i södra Europa och tre-fyra besök i London för att titta på Spurs.
Har bott i Australien.
Gift och har 2 barn.

EK

Fyller 40 till sommaren.
Jobbar som Release Train Engineer hos en automotive OEM.
Har i dagsläget ingen FF status då mina resor spretar för mycket gällande bolag och allianser.
Flyger primärt med LH och AF/KLM
Hilton är min primära kedja för boende (Gold sedan 2003 men halkade ner till Silver 1/4 i år, men är tillbaka på Gold igen från och med idag).
Mål med poängsamlandet: 1 000 000 Hilton Honor poäng.
Reser gärna med familjen till Florida och Malta. Vi har redan bokat jul och nyår i Florida, gjordes i januari samma dag som hemresa datumet öppnades upp i bokningssystemen.
Jag har alltid tyckt om att resa, ända sedan barnsben, detta har följt med hela livet, med familjen blir det en långresa per år, en sommarvecka i södra Europa och tre-fyra besök i London för att titta på Spurs.
Har bott i Australien.
Gift och har 2 barn.

EK
Underbart med folk som förstår sig på fotboll!

Passivt-aktiv medlem sedan 2016, dvs inte så många inlägg men läst mycket och haft stor nytta av alla matnyttiga tips och tricks.
Nyss fyllda 30, jobbar som ST-läkare sedan 3 år tillbaka på medelstort sjukhus.
Samlat poäng inom EuroBonus sedan 2009, var EBS i många år under studietiden, men när läkarlinjen var slut och det plötsligt fanns möjlighet till en ordentlig inkomst blev det ganska snabbt EBG. Försöker uteslutande flyga med *A, men det händer att det blir annat då och då.

Har genom AmEx Platinum status på de hotellkedjor som ingår. I Sverige har jag bott främst på Scandic, men sedan samarbetet avslutades blir det Nordic Choice. Utomlands väljer jag nu Hilton sedan det kom tillbaka. Kör både AmEx SAS Elite och SAS MC Premium - för att maximera poängintjäningen.

Reser 1-2 gånger per år till Kanada då sambons familj bor där. Annars försöker jag se världen så mycket som det går, gärna genom bra flyg och hotell.

Har kanske planer att efter avslutad ST-utbildning jobba i Australien, då det finns möjligheter till distansarbete mot Sverige där.

Som landstingsanställd (eller region som det så fint nu heter sedan årsskiftet) är det starkt begränsande möjligheter till poängintjäning och mina poäng intjänas endast genom privat resande.

Toppen