Lägg allt i samma tråd, tex i övriga flygbolag eller liknande.Tack för tipset! Det skall jag göra. Ska jag starta en separat tråd i varje subforum under flygbolag? Eller samla ihop allt i en tråd?
Kan vara dags att uppdatera lite!
Johan heter jag varje fall, 34 år och bor i Linköping som de flesta kanske vet
Har alltid jobbat med försäljning och idag
med försäljning i livsmedelsbranschen (choklad).
Kontor nu mer hemma och lite mindre arbetsområde.
Tidigare flög jag nog 120 segment om året främst Skyteam, men nu blir det kanske 50 i tjänsten och 30-tal privat per år och mest Star Alliance.
Tappat mitt Platinum efter 6år med KLM och nöjer mig nu mer med SAS guldkort.
Resmönstret utgår oftast från Linköping och tar mig någon stans i Norden, alt HQ i Belgien.
Privat nu mer fokus på business long haul och inom europa blir det faktiskt mkt low cost.
Främsta long haul blir till USA för att hälsa på vänner sedan tiden jag bodde där.
Hotellnätterna är någon stans runt 100-talet per år och det blir ganska mkt resor i bil när vädret tilllåter.
Statuskort har jag alldeles för många (BC skada)
I övrigt en riktigt sportnörd som spelat tävlingsgolf på hög amatörnivå och älskar NFL, NBA och att träna på gymmet och i löpspåret själv
Rolig grej kan ju vara att jag samlar på sneakers och älskar klockor!
Ska försöka joina någon träff snart, men har varje fall bokat in mig på lounge teäffen i London i November!
Hoppas vi ses på någon flygplats eller bar framöver!
// Johan
Ska bli kul att se hur du sammanfattar ditt resande om drygt 1 år, finns en risk att du kommer resa mer än 3-4 ggr per år om du läser här på forumetHej allihopa. IT-tekniker här på strax under 40 år. Fick smaka på min första business class-resa förra året mellan NRT-CPH och fick mersmak efter det och på den vägen hittade detta forum. Har redan under några veckor hunnit bli mkt klokare gällande resor tack vare er hjälp. Blir en 3-4 resor per år i genomsnitt.
Ja vi får se. Bara nån vecka kvar till årets första resa då vi åker till ThailandSka bli kul att se hur du sammanfattar ditt resande om drygt 1 år, finns en risk att du kommer resa mer än 3-4 ggr per år om du läser här på forumet![]()
Ny här, applikationsansvarig på IT-bolaget hos en svensk lastbilstillverkare. Har ett IT-team i Bangalore och användare på våra produktionsanläggningar främst i Asien, men ska börja rulla ut i US i höstHar behov av 4-5 long haul flygningar/år, men håller resorna nere pga småbarn. 32 år och har Landvetter Flygplats mittemellan huset och jobbet, så det brukar vara smidigt att ta mig till flyget. Hoppas på att kunna dra upp på resandet lite om ett par år när ungarna blir lite större.
Har historiskt alltid flugit SK, men funderar på att byta till LH pga större/bättre utbud av direktflyg (framförallt BLR, men även NAR/HNA, MUC och framöver US). Känns dock surt att riskera att behöva "vaska" en del poäng hos SK som blir "svåra" att flyga upp (är bara EBB).
Lite irriterad på att min arbetsgivare har en strikt "cheapest fare only" resepolicy, och allt över Economy är bannat (även om PE är billigare än dyraste Economy), men man måste tyvärr spela efter reglerna i detta fallet...