Blir perfekt om de uppdaterar flottan lite. United har annars förbättrats väsentligt intercontinentalt med Polaris men även bättre i inrikes First.Jag har dragit vinstlotten på min nästa resa under månaden. Istället för en B757 (Transcont config) eller B752 (Int'l config) som normalt flyger Transcont mellan EWR-LAX/SFO får jag en sprillans ny B787-10 Dreamliner på EWR-SFO.
Blir perfekt om de uppdaterar flottan lite. United har annars förbättrats väsentligt intercontinentalt med Polaris men även bättre i inrikes First.
Antar att du menar till/från Nordamerika? Där föredrar jag American helt klart över Lufthansa.Föredrar fortfarande American inom Nordamerika, men det är svårt att matcha med Lufthansa![]()
Antar att du menar till/från Nordamerika? Där föredrar jag American helt klart över Lufthansa.
Jag menar att jag skulle gärna se American i Star Alliance istället för United så jag menar flyga American inom Nordamerika. Svårt att kombinera med Lufthansa på en biljett.
Ahh ja nu klarnar det! Ja inom US är American väldigt bra, men jag tycker de slår Lufthansa rejält även på transatlant. Tyvärr har de inte LH som codeshare inom Europa så att man kunde åkt ARN-FRA-DFW med American på långbenet.
Nog med OT, United var det som gällde.
Om valet finns så tar jag Air Canada över United på anslutningar i Nordamerika, därefter American - som man kan få med SAS. På en enkel point-2-point skulle jag kika på Southwest framför både AA och UA, speciellt om pris är viktigt. Delta har jag för lite erfarenhet av. Men United är verkligen inte bäst inom US.
Vet du om de kommer sluta flyga till tex Stockholm när 757:rna går i pension?Boeing-alternativ men nu väljer A321x för detta:
United orders 50 Airbus A321XLR jets over Boeing NMA to replace 757 - Business Insider
Vet du om de kommer sluta flyga till tex Stockholm när 757:rna går i pension?
I artikeln nämner de bara att A321 ska gå inrikes.