Senaste nytt

Vad har ni för erfarenheter av att flyga United?

agehall

Medlem
Den heter fortfarande -900, boeing har bara valt att inte ta med det i namnet

Det är här jag blir något förvirrad. (Nu är vi lite OT - vi kanske ska ha en ny tråd om detta?) Om Boeing väljer att inte ta med det i namnet, heter den verkligen -900 då? Överallt där jag tittar står det bara -9, vilket jag tycker antyder att det är vad Boeing vill att den ska heta. Frågar man google får man 27k vs 525k...
 

Nemo

Medlem
Det är här jag blir något förvirrad. (Nu är vi lite OT - vi kanske ska ha en ny tråd om detta?) Om Boeing väljer att inte ta med det i namnet, heter den verkligen -900 då? Överallt där jag tittar står det bara -9, vilket jag tycker antyder att det är vad Boeing vill att den ska heta. Frågar man google får man 27k vs 525k...
Samma diskussion om ABB:s tågset heter X2 eller om man ska använda SJ:s varunamn X2000 (SJ2000)?
 

Senator

Moderator
Lite OT, men på Boeing.com heter modellerna:
B787-8
B787-9
B787-10

Tillbaka till United frågan... Jag gav upp under några år. Men min senaste resa var rätt bra. Dock har jag inte varit i United Economy på 10 år :) Det var deras TED bolag mellan SFO och LAS..

Jag skulle inte vilja åka deras B757-200ER i Economy från OSL/ARN. Tanken på "single-aisle" och ekonomiklass över Atlanten är inte för mig. Dock har jag varit i deras B757-200ER i BusinessFirst. Det gillar jag! :)
 

Jonas C

Medlem
Jag skulle inte vilja åka deras B757-200ER i Economy från OSL/ARN. Tanken på "single-aisle" och ekonomiklass över Atlanten är inte för mig. Dock har jag varit i deras B757-200ER i BusinessFirst. Det gillar jag! :)
3-3 på 757 kan nog likställas med 3-3-3 på 777 så skulle nog inte se någon större skillnad med att flyga 757 över Atlanten mot större plan. Kan dock hålla med om att BusinessFirst på 757 är att föredra. Den lilla kabinen ger en helt annan typ av service än på ett större flygplan.
 

Senator

Moderator
3-3 på 757 kan nog likställas med 3-3-3 på 777 så skulle nog inte se någon större skillnad med att flyga 757 över Atlanten mot större plan. Kan dock hålla med om att BusinessFirst på 757 är att föredra. Den lilla kabinen ger en helt annan typ av service än på ett större flygplan.

Finns ingen stans att stå och sträcka på benen... Stor skillnad...
 

palmen

Moderator
Om du vill sitta i economy plus gratis kan det vara en idé att inte välja sittplats och checka in sent. Om economy då är fullt hamnar du i economy plus, kan ju dock bli mittsäte eller annat säte man inte önskar.

Flög United till Brasilien för 1 år sedan i economy, finns reserapport på det. På flighten från ord till Brasilien var economy kraftigt överbokat så väldigt många hamnade i economy plus. Är på mobilen nu så kan inte leta upp reserapport och länka till den.
 

wheaa

Medlem
Flög united businessfirst för några veckor sen, måste säga att det var en väldigt bra flygning, trevlig personal, väldigt god mat och det snålades inte på drickat :) Gillar också att 757 har relativ liten businessdel
 

Skyraider

Medlem
Generellt är UA bra om man är elite, mindre bra om man inte är det. Jag tycker C-kabinen på 752 är mycket trevlig. Ryktas dock att de skall dra in glassen och det skulle ju sänka produkten en hel del. De har seltzer water i Y också (ger inte smak åt drinken vilket mineralvatten ger).
 
Toppen