Senaste nytt

Vad har ni för erfarenheter av att flyga United?

AABack2ARN

Medlem
Servicen skall enligt uppgift vara bättre men sätena är desamma med ett par extra centimeter. Har inte prövat LAN-kärran själv i någon kabin så jag vet inte hur SAS löst detta i praktiken.
 

Bergling

Medlem
Nu var det ju några år sedan (2010 eller 2011), men som (tyvärr) frekvent economy-resenär så uppskattade jag verkligen uppgraderingen till Economy Plus när jag flög LHR-SFO med United i en 777:a. Nu är jag ju ganska lång, 188 cm, så det kan ju vara skillnad beroende på hur lång man är. Skulle inte vilja påstå att det är en billig uppgradering, men i mitt fall kändes den väldigt prisvärd på en 11-timmars flight.
 

AABack2ARN

Medlem
Jag vet inte när de slutade att ge Star Gold-passagerare Economy Plus men var inte det ungefär runt början på 2010? De gånger jag flög med UA runt 2005-2007 med EBG hamnade jag nog alltid i Economy Plus så vitt jag minns (även om det någon gång blev mittensäte). På de senaste åren (efter 2012) har det bara blivit några få flyg med UA och då har jag kunnat välja Economy Plus på alla bokningar utom en med EBG. Jag vet inte om de har bliv striktare nyligen. Helt klart är dock att jag inte skulle betala någre större pengar för att sitta i Economy Plus.
 

agehall

Medlem
läser man recensioner på Skytrax (Airline Rating and Reviews | Airport Rating and Reviews | Seat Reviews så är det oftast mycket synpunkter på hur dom hanterar passagerare vid förseningar osv.

Börja med att ALDRIG någonsin läsa där. Det är en av de mest partiska siter du kan hitta. Du får nog bättre information om du ringer IKEAs kundtjänst...

Någon här som har aktuella erfarenheter (2015) av United economy/econoy plus/business på longhaul från Europa och shourthaul inom ifrån USA? Flygplanstyperna är i det här fallet 757-200, 767-400 och 737-700.

Jag har flugit en del United inom USA förra året. Det är väl inget att skriva hem om, men det funkar. Iaf på kortare sträckor. Flyger man economy är ju inte själva flygningen någon behaglig upplevelse, oavsett vilket bolag man flyger med.

Intressant! Stämmer med dom recensioner jag läst. Deras nya 787-900 får väldigt bra betyg.

Det tror jag inte en sekund på. Möjligen får 787-9 bra betyg, men 787-900 lär inte få några betyg alls, och om någon har gett den ett betyg, så skulle jag inte lita på det alls, för personen har då ingen koll.

Jag vet inte när de slutade att ge Star Gold-passagerare Economy Plus men var inte det ungefär runt början på 2010?

Jag tror det var lite senare, men jag är inte helt säker. Får för mig att de hade det till 2012 av någon anledning.
 

lillemannen

Medlem
Åkte ett par leg med United senaste veckorna.

EcoPlus kostade 49 $ på inrikes att uppgradera. Helt klart värt mer stolsutrymme vid längre sträckor.
Annars inget att hojat om. Du får fri dricka i ekonomi & eco+ (ingen alkohol)

Business, större stolar var det i vårat plan 2 + 2 och inrikes "first" likadant.
Service okey men urvalet att äta var det sämsta. Det fanns en maträtt till oss och den ville jag inte ha på 5 h flygning.

Bokade detta för att få 200% till EB men reglerna ändrades innan vi hann flyga och blev bara 100%

Är EBD och hade inga problem att checka in bagage eller till mina barn utan kostnad (25 $/väska)
Hade printat ut biljett där det stod ett incheckat bagage/person ingår i fall det skulle bli en diskussion.
 
Börja med att ALDRIG någonsin läsa där. Det är en av de mest partiska siter du kan hitta. Du får nog bättre information om du ringer IKEAs kundtjänst...



Jag har flugit en del United inom USA förra året. Det är väl inget att skriva hem om, men det funkar. Iaf på kortare sträckor. Flyger man economy är ju inte själva flygningen någon behaglig upplevelse, oavsett vilket bolag man flyger med.



Det tror jag inte en sekund på. Möjligen får 787-9 bra betyg, men 787-900 lär inte få några betyg alls, och om någon har gett den ett betyg, så skulle jag inte lita på det alls, för personen har då ingen koll.



Jag tror det var lite senare, men jag är inte helt säker. Får för mig att de hade det till 2012 av någon anledning.
Hej! Om du är här för att såga andras inlägg ---> dörren tack.
 

Jonas C

Medlem
Skillnaden med 787 från övriga typer är att Boeing inte valt att använda customer codes i modellbeteckningen. Därav -9 istället för -900.
 
Toppen