Senaste nytt

Vad har ni fått för kompensation för att ha fått åka med LN-RKP

Vi fick 20k i Plus hem från Chicago i somras. Men som sagt var, då är det ingen IFE alls och en iPad med ett minimalt utbud, ingen WiFi alls, en rätt medioker stol etc.

Jag hade ringt och frågat om ombokning var möjligt. Vi fick inte reda på något förrän vi stod i gaten och inser att det var ersättningsmaskin och det var ett fasligt pusslande att få ihop platser etc då det var betydligt fler som var incheckad än vad som kunde följa med.

Fick 20k i Plus per person för nästan ett år sen (köptes för 24k under kampanj så blev billig resa!).

Inga problem med något mer än att det var just LN-RKP.

Last edited:
  • Gilla
Reactions: Gus
Frun och Jag fick 60.000 poäng, tillsammans, för LN-RKP i business med icke wifi, icke IFE samt krånglande stolar. Mycket juste kompensation tycker Jag. :)

• Gilla
Reactions: Gus
Vet inte om jag är extra otursförföljd, men har åkt i Plus två gånger på en månad till Chicago och hamnat i den här varje gång. Utbudet i plattan är verkligen begränsat, och när en resenär på utresan sist frågade om det fanns wifi tillgängligt svarade flygvärdinnan, mycket kort i tonen något i stil med"Nej, så nu har du en möjlighet att vara avslappnad i 9 timmar". Jag köper om de är trötta på att få frågan, men den är trots allt befogad med tanke på vad som marknadsförs.

Om man inte är EBG, hur kontaktar man SAS i dessa ärenden via email? Eller måste man ringa dom?

Fick just 40 000 poäng/pers i business för LN-RKPs avsaknad av wifi, den allmänt sämre kabinen och problem med två stolar. Första budet från kundtjänst var 30 000 poäng/pers men det fanns tydligen lite förhandlingsutrymme.

Fick just 40 000 poäng/pers i business för LN-RKPs avsaknad av wifi, den allmänt sämre kabinen och problem med två stolar. Första budet från kundtjänst var 30 000 poäng/pers men det fanns tydligen lite förhandlingsutrymme.
Var det betald Business eller var det en award/bonusresa/uppgradering?

Toppen