fredrik996
Medlem
Jag kör just för tillfället en Omega Seamaster Professional, Funderar starkt på en Breitling Aerospace. Gillar den skarpt i titan och med Analog digital.
Funderar starkt på en Breitling Aerospace. Gillar den skarpt i titan och med Analog digital.
Glöm inte att det finns en stor marknad för begagnade klockor av lite kaliber.Det där var en speciell klocka! Den är ju mer ett konstverk.
Trist att de inte gör damur längre, herrmodellerna känns för stora för min handled. Som om klockan är ute och går med mig...
Uretvintage.se kan ja också rekommendera
5510 Rolex Submariner Big Crown Svart/Stål Ø37 mm BEGAGNAD 806.500 kr
Denna kanske?
Den är ganska ful, men den är ju dyr!
Jag tycker att den är rätt ful i modellen, men det är tur att vi alla tycker olika. Annars hade det varit omöjligt att sälja den där slitna och kantstötta saken till priset av en fabriksny Porsche 911 Carrera.FUL?!?! Hur menar du nu? Vackrare klocka får man ju leta efter... Den där patinan gör mej knäsvag!
Den är ganska ful, men den är ju dyr!
Känns väl lite väl tonårsmässigt att använda mobilen som klocka? Ser dessutom bättre ut att diskret snegla på sitt armbandsur än att hålla på och plocka fram mobilen.
Dessutom är det stilmässigt att bära en snygg klocka till kostymen! Annars känns det som om det är något som saknas
Som Marcus WIngårdh skriver i "SÅ GÅR DET TILL I UMGÄNGE OCH SÄLLSKAPSLIV"
Herrars smycken äro ordnar, medaljer (resp. rosetter, buttens och barreaux de rubans), ringar, klockkedja, skjortknappar, möjligen kråsnål samt i vissa fall monokelsnodd.
Men eftersom den råkar vara från 1952 så är inte riktigt armbandsuret stort ännu. Men annars hade han nog ersatt klockkedjan med just armbandsur!![]()