Senaste nytt

Vad har du för armbandsur?

PP4EH

Medlem
Stor tumme upp.

Hade hög förväntan på släppet av nya modeller idag och hade signalerat intresse till min AD för nya Explorer 2 men blev något av ett antiklimax. Ok att urverket är bättre men den estetsika skillnaden mot min nuvarande Explorer 2 är minimal. Får bli något annat...
Ett snik släpp dom gjorde är skydweller med jubilee länk, det ska jag ha när jag tröttat om några år. Köper bara den andra länken :)
 

TP12

Medlem
Ett snik släpp dom gjorde är skydweller med jubilee länk, det ska jag ha när jag tröttat om några år. Köper bara den andra länken :)

De är lite motvilliga gällande att sälja andra länkar än de som klockan hade från fabrik, var inne på att lösa en oysterflex på något sätt men får bli från tredje part istället, går iofs att lösa via andrahandsmarknaden eller "bulvan" :)
 

PP4EH

Medlem
De är lite motvilliga gällande att sälja andra länkar än de som klockan hade från fabrik, var inne på att lösa en oysterflex på något sätt men får bli från tredje part istället, går iofs att lösa via andrahandsmarknaden eller "bulvan" :)
Absolut men som sagt dom släppte klockan igår med den andra länken. Så länge klockan och länken finns i sortimentet så är det inga problem. Försöker man dock skaffa en länk och klock kombination som inte finns så är det kört.
 

JacobGBG

Medlem
Och nu börjar göra samma sak med Tudor...

Förstår inte grejen. Skapar problem för såväl ägare som prospects. Bästa klockorna jag ägt (Rolex), men nöjet att sätta på sig en har mattats ut efter förra årets rån. Att återförsäljarna i Sverige är otroligt trötta drar inte upp känslan heller.

Det var bättre förr, som jag stillsamt konstaterar.

Den bästa förklaringen jag sett av detta är från ett avsnitt av Watchfinders där man jämför specs mellan Seamaster och Submariner.

"Omega makes watches. Rolex sells them."
 

igelkotten

Medlem
Titta på sändningen den 9 april klockan 08.05

Tre urmakare på exklusiva shoppingstråket Biblioteksgatan har fått sanktionsavgifter på flera miljoner kronor, för att inte kollat upp kontant affärer

Källa SVT.
Lokala Nyheter Stockholm | SVT Play

Onekligen en bransch där det relativt sett säker rör sig en del svarta pengar och relativt stor risk för penningtvätt - särskilt om det är en kontant affär...
 

hendberg

Medlem
GMT-Master II.

Sjukt less på den. Nån som vill bjuda hem den så skicka ett pm
 

Attachments

  • IMG_3121.jpg
    IMG_3121.jpg
    36,4 KB · Visningar: 504
Toppen