Senaste nytt

Vad har du för armbandsur?

rsimon

Medlem
Växlar mellan dessa... är man intresserad av typsnitt, tåg och Schweiz är klockmärket ett lätt val!

676A2F12-ABC6-454A-ADEF-7992FA840BC1.jpeg

ABC22CF3-F3A0-49BD-AB87-83239269B297.jpeg
 

TP12

Medlem
Som sagt köpt av rolex så det blir inte bättre :)
Vägrar betala scalpers för en klocka, men fick vänta i 2.5 år , värt ! Av bara princip!

Stor tumme upp.

Hade hög förväntan på släppet av nya modeller idag och hade signalerat intresse till min AD för nya Explorer 2 men blev något av ett antiklimax. Ok att urverket är bättre men den estetsika skillnaden mot min nuvarande Explorer 2 är minimal. Får bli något annat...
 

Moco

Medlem
Dock Rolex som har skapat just den situationen själva med sin artificiella väntelista.

Och nu börjar göra samma sak med Tudor...

Förstår inte grejen. Skapar problem för såväl ägare som prospects. Bästa klockorna jag ägt (Rolex), men nöjet att sätta på sig en har mattats ut efter förra årets rån. Att återförsäljarna i Sverige är otroligt trötta drar inte upp känslan heller.

Det var bättre förr, som jag stillsamt konstaterar.
 

Jönsson

Medlem
Och nu börjar göra samma sak med Tudor...

Förstår inte grejen. Skapar problem för såväl ägare som prospects. Bästa klockorna jag ägt (Rolex), men nöjet att sätta på sig en har mattats ut efter förra årets rån. Att återförsäljarna i Sverige är otroligt trötta drar inte upp känslan heller.

Det var bättre förr, som jag stillsamt konstaterar.
Det pressar upp priserna och behåller värdet.
 

Moco

Medlem
Det pressar upp priserna och behåller värdet.

Nej men menar du det?
Skämt åsido, till en viss gräns, ja.
8/10 ägare vill förmodligen inte ha en ”museum piece”, men en klocka som faktiskt går att använda utan att det blir en för stor apparat av det hela.
När hela produktlinjen av klassiska klockor, tänkta att användas, enbart blir investeringsobjekt för bankfacket har hela meningen i mångt och mycket gått förlorad. Vad ska e.g. klockälskaren med en GMT eller Explorer till när varken resande eller utforskande längre är möjligt pga vad det blivit av varumärket? Just my two cents.
 

PP4EH

Medlem
Ursäkta min okunskap kring modellen men är det GMT-funktionen som finns i den centrala urtavlan?
Ja det är en annual calendar. Så du har 2 tids zoner plus datum men även månad, om du kikar på bilden så ser du att vid 4 markeringen så är den röd. 1 motsvarar januari.
Så 4 april, riktigt fiffigt.
Det smarta är att dom flesta andra annual calendars har oftast mer än bara en krona.
Denna ställer man in med bara kronan och med hjälp av bezeln som går att rotera i 3 steg.
Den mest komplicerade rolexen. :)
 
Toppen