Senaste nytt

Vad har du för armbandsur?

Alx

Medlem
Jag har två favoriter som jag växlar mellan:

1 Rolex Daytona stainless steel med vit dial

1 Rolex Submariner green från Rolex 50th anniversary

Min sambo har en Rolex GMT Master II gold och en Rolex Daytona stainless steel med SVART dial (gissa om jag blev avis när han fick tag på den). :)
 

sunkan

Medlem
Jag har två klockor hittills som jag varvar mellan, båda Longines. En Admiral med länk och en Legend Diver som jag numera har ett natoband på. Högst upp på önskelistan står en IWC Spitfire Chronograph. Då är vi dock uppe i en helt annan prisklass så det får vänta ett tag... :(

Longines_admiral.jpg Longines_Legend_Diver.jpg

/Christian
 

kristerj

Medlem
Jag gillar "tekniska" klockor och har några jag växlar mellan:

1) Tissot T-Touch, beröringskänsligt glas
2) Citizen Skyhawk, solcellsdriven, radiosynkronisering
3) Seiko Astron, solcellsdriven, GPS-synkronisering

iml.php
msT3NxbuAr2XrMel4J-Kf6g.jpg
mRdrBlJoqm1PZgF5kDqBVSw.jpg
 
Last edited:

sembl

Medlem
Nike Fuelband på min högra hand som visar all nödvändig info. Även tid

Som vardagsklocka/accessoar kör jag Tag Heuer Calibre S och som finklocka en IWC Pilots.
 

Homer

Medlem
Lånar lite tråden då jag är på jakt efter ett UR, vart rekomenderas köp? Finns det inom norden (ARN/OSL/CPH) eller skall man passa på någon annan stans?

Det kan fungera, men Norge har en maxgräns på 6000 NOK för momsfria inköp i utlandet. Schweiz har ännu lägre; 300 CHF. Det säkraste är i så fall att du tar ut pengar och din bekant betalar klockan kontant. I Norge var det iaf en som åkte dit för icke redovisade, skattefria inköp i Dubai på flera hundra tusen NOK. Han hade betalat med kort, men dessvärre upptäckte norska Skatteverket dessa stora inköp och han tvingades betala norsk moms + straffavgift. Vet dock inte om de rutinmässigt kollar stora inköp i utlandet, tror kanske han hamnade under granskning efter misstankar från Skatteverket eller tullmundigheten. Oavsett: säkrast är att betala kontant, speciellt eftersom pengarna då kommer från ditt konto.

Edit: Möjligt att det går att använda ditt eget kreditkort för betalningen, om nu inte butiken där din bekant gör inköpet reagerar på att han/hon försöker köpa varor momsfritt med ett svenskt kreditkort.

Det finns några trådar med funderingar om klockköp, som Concorde påpekar med nuvarande £ kurs kan man
göra en bra deal hos Mappin & Webb LHR T5 (ändå bättre bli dealen om man samlar M&M miles eller Avios)

http://www.businessclass.se/resmal/3303-koepa-klocka-utan-med-moms-i-schweiz.html

http://www.businessclass.se/resmal/8478-koepa-maerkesklocka-i-shanghai-hongkong.html
 

Bamsefar

Medlem
Jag använder i det dagliga en Seiko Premier Kinetic Rose Gold Chronograph, den är lagom snygg och självuppdragande (45 dgr gångreserv !):

SNL044premier kinetic chronograph-thumb-450x336-4356.jpg

Har även en Suunto T6 när jag tränar, den brukar också få följa med på semestrar i varmare trakter då den är vattentät och tålig. Plus har dubbla tidzoner tydligt i displayen så man enkelt vet vad tiden är hemma....
 
Toppen