Senaste nytt

Vad har du för andra (dyra) hobbies?

När man som jag går från yrkesliv till att börja studera får man tyvärr göra avkall på vissa av sina tidigare hobbies.
Tidigare reste jag mycket i tjänsten, och lyckades klämma in alla de restauranger och nöjesparker jag ville besöka i samband med dessa resor. Numera blir det dessvärre betydligt mindre sånt. Även konstsamlandet har fått göra en paus. Inga fler göteborgskolorister eller svenska kvinnliga modernister har gjort sitt intåg i det totopezska hemmet de senaste åren, men såväl en Åke Göransson som en Agnes Cleve har flyttat ut.

Den nya hobbyn är bourbon. Bra bourbon kostar sällan mer än någon tusenlapp för en flaska, och räcker ganska länge (beroende på sällskap och konsumtion såklart, men de flesta sorter tar det mig minst ett år att dricka upp, oftast längre). Detta gör att man ständigt kan ha ett bra förråd utan gigantisk investering, och man kan dricka många olika sorter.

Och vilket år som helst ska jag renovera min veteranmoped. En NV-118.

Utöver att resa med flyg så flyger jag själv på flygklubb. Inte klar med min licens (PPL) än dock.
Har även stort bilintresse, där ingår trimning, enklare styling, bilträffar och allehanda reparationer (Här försvinner en del pengar).

Tycker även om fotografering, elektronik och fiske. Dessa intressen tömmer som tur ej plånboken på samma sätt som ovanstående. :)

jag kom på en sak som vi många har gemensamt och kan således vara rörande överens om att det är by far den dyraste hobby ni någonsin skaffat...inget slår detta..
Ett fruntimmer...

Min fru är nog den dyraste hobby jag någonsin skaffat mig...

Att göra av med pengarna innan de tar slut är väl min största hobby, och av svaren här att döma känns det lite som om de flesta har en liknande livssyn! Sunt! Jag ser det som en sammhällsbärande uppoffring att köpa en ny espressobryggare för 15k för den är röd. Och för att 50k är alldeles för mycket, eller?

Annars snöar jag vanligtvis in ett litet tag på ett område tills jag plockat ihop vad jag vill ha, det enda som verkar vara konstant är mat och dricka, speciellt Champagne, restauranger och köksredskap. Om någon skall ned till Champagne kan jag rekommendera några kul, de gillar svenskar och vi är rätt många som snurrar runt där nu, i år kommenterade nästan alla det.

/JC

Bilar och mat och elektronik/teknikprylar.

Resa gillar jag också men jag är inte helt förtjust i att flyga, men det beror nog på att jag aldrig har flugit long haul F. ;)

Tidigare även klockor, men det har jag "vuxit ifrån" och använder endast en 70/80-tals Rolex idag då den var min fars.

Jag har ett Jay Leno citat på kylskåpet:
Mr. Leno skrev:
i Hollywood har de flesta en bil och många kvinnor, jag har en kvinna och många bilar.

Tyvärr har min fru ställt kravet att jag måste sälja en bil innan jag köper en ny... Då vi pratar om det så brukar jag peka mot kylskåpet... ;)

Dyra extravaganser:

* Årskort på Friends Arena. 2 stolar i deras Members Club.
* Åker på all Svensk landslagsfotboll.
* Flipperspel.

HiFi-intresset har svalnat rejält senaste åren. Kan ha att göra med att övriga intressen tar över.

1. Vin, - har mina vinförvaringar på 3 olika ställen förutom det jag har hemma...
2. Skidåkning
3. Tyvärr har nu banåkning med bil seglat upp som stark kandidat till nästa dyra hobby och efter helgens bankörning på Mantorp så blir det nog inte svalare...

Toppen