Senaste nytt

Vad händer med SAS och Eurobonus när Air France/KLM köpt in sig?

Får man inte som EBG sina förmåner när man flyger AF/KLM?

Man får sina Skyteam Elite Plus-förmåner när man använder sitt EBG/EBD och flyger AF/KLM, ja.
Däremot så får man inte dessa förmåner om man t.ex. på grund av högre intjäning istället använder sitt Flying Blue (på grundnivå), och framförallt inte specifika FB-statusförmåner som inte är Skyteam-generella. T.ex. statusbaserad booster på intjäning, och kanske mest intressant här, man får inte möjligheten att föra över poäng från EB till FB och använda dessa för att boka La Premiere (om vi tänker oss att EBD skulle motsvara FBP).
 
En post på flyertalk säger att SAS är på väg att ändra Diamond-förmånen "fri drink" till att maximeras till en (1), samt endast alkoholfritt på vissa rutter. Ingen aning om trovärdigheten och det verkar vara en konstig grej för ny ägare att ha synpunkter på, men kanske det pågår en kostnadsjakt inom SAS för att nå de finanisella mål som krävs för att AF/KLM ska genomföra köpet.

 
En post på flyertalk säger att SAS är på väg att ändra Diamond-förmånen "fri drink" till att maximeras till en (1), samt endast alkoholfritt på vissa rutter. Ingen aning om trovärdigheten och det verkar vara en konstig grej för ny ägare att ha synpunkter på, men kanske det pågår en kostnadsjakt inom SAS för att nå de finanisella mål som krävs för att AF/KLM ska genomföra köpet.

Ändå bra skifte mot gratis hotellfrukost 365 dagar/år
 
En post på flyertalk säger att SAS är på väg att ändra Diamond-förmånen "fri drink" till att maximeras till en (1), samt endast alkoholfritt på vissa rutter. Ingen aning om trovärdigheten och det verkar vara en konstig grej för ny ägare att ha synpunkter på, men kanske det pågår en kostnadsjakt inom SAS för att nå de finanisella mål som krävs för att AF/KLM ska genomföra köpet.


Man kan ju nästan få för sig att hela lojalitetssystemet för medlemmen är lite för bra för att vara tillräckligt lönsamt :D
 
En post på flyertalk säger att SAS är på väg att ändra Diamond-förmånen "fri drink" till att maximeras till en (1), samt endast alkoholfritt på vissa rutter. Ingen aning om trovärdigheten och det verkar vara en konstig grej för ny ägare att ha synpunkter på, men kanske det pågår en kostnadsjakt inom SAS för att nå de finanisella mål som krävs för att AF/KLM ska genomföra köpet.

Usch vad trist. Jag tror inte en sekund på att det blir fler fördelar än nackdelar av att Eurobonus går ihop med eller anpassas till Flying Blue
 
En post på flyertalk säger att SAS är på väg att ändra Diamond-förmånen "fri drink" till att maximeras till en (1), samt endast alkoholfritt på vissa rutter. Ingen aning om trovärdigheten och det verkar vara en konstig grej för ny ägare att ha synpunkter på, men kanske det pågår en kostnadsjakt inom SAS för att nå de finanisella mål som krävs för att AF/KLM ska genomföra köpet.

Punkt ett ska nog ses som ett förtydligande. Det är bara alkoholfritt som ingår på inrikes, men det har varit lite hejsan-hoppsan med det av och till. Speciellt när det är ny personal och mycket wet-lease i omlopp. Och det har också varit direktiv att man bara ska servera en dryck i taget.

Att det ska införas på internationella flyg hör till allmänna rykten.
 
Spelar personligen ingen större roll men de försämrar en av få direkta ”garanterade” förmåner då man flyger.
Kanske inte har något att göra med beslutet (om det nu stämmer) men detta kanske kan få folk att fundera över om man verkligen måste gå in på Scandic sju dagar i veckan och ta en kaffe bara för man kan och har ”rätt” till det.
 
En post på flyertalk säger att SAS är på väg att ändra Diamond-förmånen "fri drink" till att maximeras till en (1), samt endast alkoholfritt på vissa rutter. Ingen aning om trovärdigheten och det verkar vara en konstig grej för ny ägare att ha synpunkter på, men kanske det pågår en kostnadsjakt inom SAS för att nå de finanisella mål som krävs för att AF/KLM ska genomföra köpet.

Det är ju den bästa förmånen!
 
En post på flyertalk säger att SAS är på väg att ändra Diamond-förmånen "fri drink" till att maximeras till en (1), samt endast alkoholfritt på vissa rutter. Ingen aning om trovärdigheten och det verkar vara en konstig grej för ny ägare att ha synpunkter på, men kanske det pågår en kostnadsjakt inom SAS för att nå de finanisella mål som krävs för att AF/KLM ska genomföra köpet.


Jag kommer att få svårt att nå uppnå 10/10 på Unconscious Traveller detta intjäningsår om denna ändring blir verklig. :eek:
 
Toppen