Senaste nytt

Vad händer med SAS och Eurobonus när Air France/KLM köpt in sig?

Har du kollat den aktuella videon?
- Gamla slitna A330 med tv-boxar som tar upp benutrymme
- Kiss på golvet på toan
- Crew som vägrar hälsa på passagerare
- Mat som tar slut

Detta är inget Josh har klippt ihop, utan såhär är det på QR just nu. Vi hoppas byte av ledning ändrar bolagets riktning.
Ok, och den slutsatsen att det är så på QR just nu drar du av en flygning? Tycker du inte att det är ett problematiskt litet urval för ett bolag med 31,7 miljoner årliga passagerare?

- Kiss på golvet på toan
- Mat som tar slut

Detta är inget Josh har klippt ihop, utan såhär är det på QR just nu. Vi hoppas byte av ledning ändrar bolagets riktning.
Baserat på 1 persons upplevelse sågar du helar Qatar Airlines ??? Vilka är vi som hoppas på ny ledning ?

Baserat på 1 persons upplevelse sågar du helar Qatar Airlines ??? Vilka är vi som hoppas på ny ledning ?
Mmm deras nya CEO verkar göra att bra jobb och generellt vara en trevlig person (till skillnad från företrädaren) som lättar upp tidigare restriktioner för de anställda osv:

- Kiss på golvet på toan
- Mat som tar slut

Ja, alla de grejerna är sånt man har att göra med i eco.

Men han gillar att bråka med flygbolagen och röra upp kontroverser, klippta för att passa hans narrstiv. QR bannlyste honom. Och nu är han i blåsväder efter ytterligare en sensationalistiskt namngiven video från Luxair.

Så du får ursäkta om jag inte tar honom eller hans tantrums och överlägsna attityd på något allvar.

Fråga om “carrier-imposed/fuel/YQ/ avgifter" på SAS poängbiljetter när du flyger Delta, Air France/KLM och Virgin Atlantic från Europa till USA.

Om det går enligt Skyteams regler så får du ju tillgång till loungen om du ansluter till eller från internationell flight. Jag kan tänka mig att det ändå är en inte insignifikant andel som ansluter till eller från utrikes.

Men som sagt, jag har inte mer info än du, jag bara tyckte skrivningen var intressant, och SAS är ju inte kända för att vara tydliga i sin kommunikation. Samtidigt har de ju visat nyligen att de gärna gömmer "enhancements" i goda nyheter.

An airline can choose to be more generous with lounge access for elites than required under alliance rules, as long as the airline meets the alliance lounge access requirements. That means SAS could choose to provide SAS lounge access for domestic flying SAS Golds/Diamonds. But then SAS will factor in commercial pressure and cost-cutting demands in whether to be more or less generous than required by SkyTeam.

Men en annan persons åsikt kan vara ett amalgam av egna åsikter, andras reviews och annat man läst?
Off topic. Men förstår inte alls vad du menar?
En person gör en review, punkt. Sen verkar många här tycka den är kass för att det är EN persons åsikt.
Då kan vi lika bra ta bort alla flight reviews som finns tex på detta forumet. De göra väl mer eller mindre alltid av en enda person, och inte en större grupp.

Toppen