Senaste nytt

Vad händer med SAS och Eurobonus när Air France/KLM köpt in sig?

Off topic. Men förstår inte alls vad du menar?
En person gör en review, punkt. Sen verkar många här tycka den är kass för att det är EN persons åsikt.
Då kan vi lika bra ta bort alla flight reviews som finns tex på detta forumet. De göra väl mer eller mindre alltid av en enda person, och inte en större grupp.
Christoffer C påpekar bristerna som syns i videon, och säger att dessa är verkliga problem (kanske med egen erfarenhet?)

Mikeswede tror Christoffer C:s åsikter är baserad änkom på en video. Utan bevis.

Du verkar understöda Mikeswedes åsikt, eller förstod jag fel?
Jag tror Christoffer kan ha en mer nyanserad bild av QR’s situation än bara en video. Ergo, min kommentar.

Christoffer C påpekar bristerna som syns i videon, och säger att dessa är verkliga problem (kanske med egen erfarenhet?)

Mikeswede tror Christoffer C:s åsikter är baserad änkom på en video. Utan bevis.

Du verkar understöda Mikeswedes åsikt, eller förstod jag fel?
Jag tror Christoffer kan ha en mer nyanserad bild av QR’s situation än bara en video. Ergo, min kommentar.
Nu får du läsa om. Jag ställde en fråga ! bOm du tittar i tråden finns det andra som rest med QR som har en totaltannan uppfattning. Har själv också rest med QR ekonomi under sista året med helt andra erfarenheter. Detta forum börjar spåra ur med ibland helt befängda anklageser. Jag kommer fortsätta läsa men lömnar communityn i övrigt. G

@Mikeswede Du använde fler frågetecken (???) och din ordföljd antyder på anklagan mer än fråga. Byt ut dina multipla frågetecken så ser du att det är lätt att tolka din fråga som nåt helt annat.
Svårt med tolkning på nätet såklart, men skriver man så får man väl vara beredd på feltolkningar.

Just nu kan du ställa dina frågor till SAS på deras instagram sida om övergången till SkyTeam! :)

Visa bifogad bild 154743

Ny omgång idag på SAS Instagram med möjlighet att ställa sina frågor om övergången till SkyTeam :)

Screenshot_20240731_164311_Instagram.jpg

Checkade in och lämnade mina väskor igår hos Thai airways i Bangkok.

Reste award businessclass och sas eurobonus nummer var inlagd, guld.

Personalen tar emot våra väskor och skickar iväg dom, sedan säger hon att vi har 20 kg för mycket, och att trots att vi är star alince gold, så är inte SK medlemmar i star alince längre.
Jag säger till henne att SAS är medlem fram tills 31/8, hon ringer ett samtal, sedan var allt ok som det borde vara.

Mycket osäkerhet bland personalen ute på fältet vad som faktiskt gäller.

Vet inte om det är rätt tråd att fråga detta i men jag har Eurobonas silver just nu och cirka 140k poäng med amex voucher.
Sen har jag SkyTeam medlemskap men bas(Explorer) och där har jag cirka 120k poäng.
Går det att flytta över poäng från det ena till det andra ?
Sen undrar jag ifall jag kommer få högre medlemskap på mitt skyteam medlemskap

Vet inte om det är rätt tråd att fråga detta i men jag har Eurobonas silver just nu och cirka 140k poäng med amex voucher.
Sen har jag SkyTeam medlemskap men bas(Explorer) och där har jag cirka 120k poäng.
Går det att flytta över poäng från det ena till det andra ?
Sen undrar jag ifall jag kommer få högre medlemskap på mitt skyteam medlemskap

Vad menar du med att du har SkyTeam-medlemsskap? Vilket flygbolag har du kontot hos?

Du kan givetvis inte flytta poäng mellan två flygbolag om de inte är med i samma program.

Från 1 september kommer ditt konto hos Eurobonus mappas till en nivå inom SkyTeam, precis som det idag är mappat till en nivå inom Star Alliance. Det betyder givetvis inte att du kommer ha ett SkyTeam-konto(och idag har ett Star Alliance-konto). Du har ett Eurobonuskonto.

Vad menar du med att du har SkyTeam-medlemsskap? Vilket flygbolag har du kontot hos?

Du kan givetvis inte flytta poäng mellan två flygbolag om de inte är med i samma program.

Från 1 september kommer ditt konto hos Eurobonus mappas till en nivå inom SkyTeam, precis som det idag är mappat till en nivå inom Star Alliance. Det betyder givetvis inte att du kommer ha ett SkyTeam-konto(och idag har ett Star Alliance-konto). Du har ett Eurobonuskonto.
Inser nu att jag inte var helt tydlig(för jag precis förstod att SkyTeam är alliansen , precis som Star Alliance) men jag har Flying Blue explorer
1722809843847.png

och via mitt flyingblue konto så har jag 120k poäng på det kontot.

Så om jag förstår allt rätt så kommer mitt eurobonus vara mappat mot skyTeam istället för Star Alliance. Men efter 1 september kommer mitt flying blue fortfarande vara explorer och inte matcha mitt ebs ?

Toppen